KristianP Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Hei, Jeg begynner i ny jobb i august og trenger å kjøpe meg bil. Avstanden vil være ca 5 mil hver vei = 10 mil om dagen x antall arbeidsdager... Dette vil nok nærme seg 300 dager i året = 30 000 km i året... + annen kjøring... Jeg har lyst å kjøpe ny bil - ser på audi a4 2.0 tdi automat = ca 450 000,- etter pruting med alt ekstrautstyret... Men - hvor mye vil verdien av bilen synke etter 3 år siden jeg kjører så mye. Lønner det seg heller å kjøpe en "mindre" spekket bil - f.eks A3 1.6 liter å bruke det som en midlertidig bil i 2-3 år...?? Skal sies at dette er min første bil, men krever littt av bilen... Men dersom jeg taper x antall 100 K på dette må det vurderes! Råd ønskes! Lenke til kommentar
tunam85 Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Det beste er nok bruktbil hvis du kjører så mye. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Det beste er nok bruktbil hvis du kjører så mye. 8988431[/snapback] Basert på hva? Jeg ville kjøpt ny bil, hatt den i 3 år og så byttet inn i en ny en. På den måten slipper man noe av de dyre servicene med deler som må byttes osv. Forresten, 30000 km i året er ikke særlig mye. Lenke til kommentar
toth Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) Mest mulig lønnsomt for deg vil jeg anta er å hente en "neugebrauchtwagen", ny-brukt-bil med lav km, i tyskland. ca 2 år gammel. Jeg gjorde dette da jeg trengte bil som skulle gå 40.000 i året. Hentet en 2000-mod. A4 i begynnelsen av 2002, og i 2004 kunne jeg fått igjen det samme som jeg ga(sparte ca 80.000 ved kjøp). kremt: Som tidligere forsikringsselger kan jeg forsikre(atsjo) deg om at 30.000 er mer enn de aller fleste kjører. Mest vanlig er 12 og 16000. Så til trådstarter: Hent bil selv i tyskland, 1-2 år gammel, og selg den etter 2-4 år igjen. Gjør du dette på rundgang, kan du være såpass heldig at du slipper mellomlegg i hele tatt ved bytte til 2 år nyere bil. Dette fremfor å kjøpe butikk-ny bil, som taper seg en god del bare du kjører ut døra av forhandler. En 2 år gammel bil i tyskland med 30-40km er så å si ny bil, autobahn gir betraktelig mindre slitasje enn våre "europaveier".. Endret 3. juli 2007 av toth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå