Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny bil som kommer til å brukes mye i forb. md jobb

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg begynner i ny jobb i august og trenger å kjøpe meg bil.

Avstanden vil være ca 5 mil hver vei = 10 mil om dagen x antall arbeidsdager...

Dette vil nok nærme seg 300 dager i året = 30 000 km i året... + annen kjøring...

Jeg har lyst å kjøpe ny bil - ser på audi a4 2.0 tdi automat = ca 450 000,- etter pruting med alt ekstrautstyret...

Men - hvor mye vil verdien av bilen synke etter 3 år siden jeg kjører så mye.

Lønner det seg heller å kjøpe en "mindre" spekket bil - f.eks A3 1.6 liter å bruke det som en midlertidig bil i 2-3 år...??

Skal sies at dette er min første bil, men krever littt av bilen... Men dersom jeg taper x antall 100 K på dette må det vurderes!

Råd ønskes!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det beste er nok bruktbil hvis du kjører så mye.

8988431[/snapback]

Basert på hva?

Jeg ville kjøpt ny bil, hatt den i 3 år og så byttet inn i en ny en.

På den måten slipper man noe av de dyre servicene med deler som må byttes osv.

Forresten, 30000 km i året er ikke særlig mye.

Lenke til kommentar

Mest mulig lønnsomt for deg vil jeg anta er å hente en "neugebrauchtwagen", ny-brukt-bil med lav km, i tyskland. ca 2 år gammel. Jeg gjorde dette da jeg trengte bil som skulle gå 40.000 i året.

Hentet en 2000-mod. A4 i begynnelsen av 2002, og i 2004 kunne jeg fått igjen det samme som jeg ga(sparte ca 80.000 ved kjøp).

kremt: Som tidligere forsikringsselger kan jeg forsikre(atsjo) deg om at 30.000 er mer enn de aller fleste kjører. Mest vanlig er 12 og 16000. :)

Så til trådstarter: Hent bil selv i tyskland, 1-2 år gammel, og selg den etter 2-4 år igjen. Gjør du dette på rundgang, kan du være såpass heldig at du slipper mellomlegg i hele tatt ved bytte til 2 år nyere bil.

Dette fremfor å kjøpe butikk-ny bil, som taper seg en god del bare du kjører ut døra av forhandler.

En 2 år gammel bil i tyskland med 30-40km er så å si ny bil, autobahn gir betraktelig mindre slitasje enn våre "europaveier".. :p

Endret av toth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...