miXer Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Heisann. Noen her som har prøvd å skjøte en coax kabel til et video kamera? Isåfall hvordan gjøres dette? Trenger jeg noen spesielle verktøy? Jeg klarte å borre over en slik en idag! Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Skulle ikke være noe hokuspokus å lodde sammen en coax-kabel. Klipp av så du får rene ender og avisoler deretter ca 5 cm på begge ender og legg ledderne du finner med ca 3 cm overlapp og lodd. Surr rundt litt isolasjonstape slik at skjermen ikke har mulighet til å kortslutte til lederen i midten. Prøv deretter å flette mest mulig av skjermen sammen med hverandre og surr isolasjonstape over det hele. Håper dette høres overkommelig ut. Lenke til kommentar
miXer Skrevet 2. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2007 Må jeg lodde strømkablene som ligger ved? Kan jeg bruke sukkerbit eller annen slags koblings boks? Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Hm, da ser nok uhellet ditt litt annerledes ut enn jeg tenkte meg, men det er ingenting i veien med å lodde samme ledninger. Ville foretrukket det fremfor sukkerbiter eller kabelsko. Bare pass på at du lodder sammen riktige kabler og ikke forårsaker overledning eller at skjerm kommer i kontakt med lederen. Surr godt med isolasjonstape over ulykkesstedet etterpå for å gi det litt styrke. Lenke til kommentar
miXer Skrevet 2. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2007 Uhellet mitt er jo da selvfølgelig oppunder himling! Så sukkerbit hadde vært det letteste, men tror jeg skal kunne klare å loddet det å! Hjertelig tusen takk for hjelpen! Dette var til stor hjelp!! Lenke til kommentar
miXer Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 Da har jeg lodda kabelen, og det funket som smurt! Tusen takk for hjelpen Oceanborn! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå