Gå til innhold

CPU blir fort varm, E6600

Mott

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt meg ny PC.

Specs:

E6600

Gigabyte GA-965P-DS3 rev(1.0)

Geil 2 gb

ASUS 8800 GTS 320m

Når jeg kjøpte ny PC fikk jeg først problemer med hovedkort (samme som nå bare rev 3.3) så kjøpte jeg et demokort hos Komplett altså det jeg bruker nå. Men jeg ser nå at prosessor fort blir varm f.eks når jeg spiller.

Virker som man ikke kan laste opp videofiler her så får legge den ut på youtube :p

Link kommer snart

Youtube ga dårlig kvalitet :p Så her legegr ved en torrent som jeg har lagd, håper det funker

Vis dere trenger noe annet er det bare å si ifra'

Da er torrent lagt til, håper denne funker

Edir: Torrent virker

CPU.avi.torrent

Endret av Mott
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja hva er tempen,. Dette med temperaturer er litt hysteri om dagen føler jeg. Husk at den e6600 prosessoren ikke har noe problem med å leve i 5 år selv om den konstant ligger på 70grader. Min e6400 lå først på noe sånt, men jeg skrapet vekk den kjølepastaen som kom færdig på boxed vifta og bytta med en vanlig tube. Da sank tempen min til 45 grader. Tror det er litt mye på den vifta så det ble klumpete.

Når jeg kjører max temp test på prime 95 har jeg 76 grader. Men ved vanlig spilling etc med mitt geforce8800gts 320mb kort ligger jeg på 56 grader.

Ved den tempen varer vel prosessoren ca 3 ganger lengre en det jeg akter å beholde den før jeg bytter den :p så gg med det.

Jeg det hadde jeg glemt, jeg kjører min e6400 på 2913 mhz og ikke 2.1gig som er standard. Har du klokka din i vinkel kan det hende det er varmeproblemet...

Uansett, jeg hadde ikke fått angst før jeg bikka over 60grader på idle.

Lenke til kommentar

Det er jo selvfølgelig altfor mye uansett hvordan man vrir og vender på det.

Enten blir temperaturen lest av feil, eller så sitter ikke kjøleren skikkelig på CPU. Enten p.g.a dårlig montering eller bøyd IHS. (Selv om det må innebære en svært bøyd IHS).

Lenke til kommentar

Ja det var mye. Hmm, jeg regner ikke med dette, men du har vel ikke fjernet cpu vifta di og satt den på igjen flere ganger med samme termisk pasta. Om man gjør det størkner den fort, og når du setter den på igjen da blir det kok hett. Vet om en som gjorde det, og da lå den på over 80 grader.

Kanskje har du fått en defekt CPU, det skjer. Eller så er det muligens noe humbug med termometeret.

Lenke til kommentar
du har vel ikke fjernet cpu vifta di og satt den på igjen flere ganger med samme termisk pasta

8992219[/snapback]

Ehh når jeg ventet på nytt hk lå CPU oppå et brett, med pinnene opp og pasta ned, sånn lå den i nesten 1 uke. kan dette ha noe å si, bør jeg skifte pasta, på både CPU og kjøler?

Endret av Mott
Lenke til kommentar
CPU kjører på 1.6 GHz når den ikke har noe å gjøre.  Strømsparingsmodus.  Om du starter et krevende program, vil den klokke seg opp til 2.4.  Du kan forøvrig slå av den (Speedstep) funksjonen i BIOS om du ønsker.

9001433[/snapback]

Så det er bare for å spare strøm??

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...