Scix Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Hei! Er det mulig å hente / legge til data gjennom en iframe med javascript? Innholdet i iframen er på en ekstern side. Lenke til kommentar
eiden84 Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) Det er mulig å scripte mot en iframe. Sikkerhetsinstillingene i browseren gjør at du ikke kan scripte via iframe hvis siden i iframen ligger på et annet domene. Du kan lese mer om scripting via iframe her: http://developer.apple.com/internet/webcontent/iframe.html Tips: Bruk heller AJAX enn iframe. Endret 24. juli 2007 av eiden84 Lenke til kommentar
Scix Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 Sikkerhetsinstillingene i browseren gjør at du ikke kan scripte via iframe hvis siden i iframen ligger på et annet domene. 9136859[/snapback] Ja, leste det, så prosjektet er lagt på hyllen... Lenke til kommentar
eiden84 Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Men det er mulig å jobbe seg rundt dette. Du får heller gi en lyd hvis du skal fullføre prosjektet en dag Lenke til kommentar
Scix Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) Skal gjøre det, kan jo fortelle hva planen var. Tenkte jeg skulle lage en hjelpekalkulator for ett nettspill, travian. Der kan du betale for en ekstra sak, som gir deg en del matematiske fordeler, samt en venteloop. Hvis jeg kan lage noe som henter ut informasjon fra denne siden, så kan jeg lage denne fordelen selv, samt også lage en robot for venteloop... Men jobbe seg rund denne sikkerheten, høres litt fy ut? Kan klare det med PHP og AJAX. Problemet er bare at jeg ikke har skjønt meg helt på det AJAX greiene, samt hvordan jeg skal klare å logge inn, slik at PHP får tilgang på informasjonen. Derfor tenkte jeg javascript og iframe var en fin ting.... Endret 25. juli 2007 av Scix Lenke til kommentar
eiden84 Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Dette er mulig å få til, men det blir litt arbeid ut av det. Hvis siden som du henter data fra krever innlogging, må du sende brukernavn via get/post i den første requesten, lese ut sesjons-cookien og sende den med i alle requester. PHP-siden din må fungere som en slags proxy for AJAX-kallene. Lenke til kommentar
Scix Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 Ja, ekko sånt jeg hadde i hode... Fikk det bare ikke helt til i praksis (ga opp etter 30 min eller noe ) Men kanskje en dag, så prøver jeg igjen... Takk for hjelp til fremtiden vertfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå