Gå til innhold

37" LCD med 1:1 pixelmapping og full HD

Anbefalte innlegg

Hepp!

Jeg sikler etter ny TV, og skal ha PS3 til høsten.

Derfor vil jeg ha en TV med Full-HD oppløsning, samt 1:1 pixelmapping for å få best mulig ut av PS3'en.. men FINNES det en 37" med alt dette, eller MÅ jeg opp i 40"?

Har sett mye på Samsung M8 serien, men finner ikke ut om jeg kan få en 37" med de samme gode speccs som de større skjermene.. noen som kan avkrefte/bekrefte dette?

Endret av mghogli
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes nok det, men på 37 tommer må du nok sitte med øynene ca 1 meter fra skjermen for å se forskjell på full HD 1080p og 720p. Bruk heller like mye penger på en skjerm med lavere oppløsning. Så får du mer nytte for pengene.

Lenke til kommentar

Det er videre stor diskusjon rundt hvorvidt 1080p er merkbart før man er over 50". I en 37" vil det nok være lite vits.

Har selv 1080p 42" (Tatung) - men er nøytral til diskusjonen.

Ang. pixelmapping har jeg en tråd om det her en plass; Tatung og LG er gode valg dersom du vil sikre deg 1:1 (over DVI/HDMI - mange som gjør dette over VGA)

Lenke til kommentar

JA, det finnes selvfølgelig 37" som har det du vil ha! :)

37LY95 og 37LF65 (Den litt enklere modellen) har begge det du søker. Samt et knallbra bilde, nydelig design og alt man forventer av en toppmodell!

Ang det med å se forskjell, null skalering vs skalering er faktisk også inne i bildet her, og 1080p med ps3 og blu-ray osv er faktisk slik at man burde se forskjell på en 1080ptv som ikke skalerer, og en 720p som må skalere/ps3'en må skalere.

Lenke til kommentar

takker for alle svar. Egentlig så blir jeg bare mer og mer forvirret desto mer jeg spør og graver om TV'er :p

Men LG'en virker jo som et kjempealternativ..

Jeg får se hva pengepungen sier etter en liten sommerferie..

TV og PS3 skal det uansett bli før GTAIV kommer!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...