Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Ja, jeg hadde 6 i norsk muntlig til jul, men fikk 5 til sommerferien, uten noen som helst forvarsel eller "fare for å bli satt ned" brevet. Jeg går i 10.klasse og skal søke inn på videregående. Jeg henvendte meg til faglæreren, hun sa at den var feil og at den skal bli rettet. Neste dag kom hun til meg og sa at jeg måtte skrive en skriftlig klage, og det gjorde jeg, klagen ble levert 3. dagen etter standpunktkarakterene. To uker gikk, plutselig kom faglæreren til meg siste skoledag og sa at klagen har blitt godkjent, men at jeg må vente fordi at den skal gå igjennom prosessen.

Det var jo faglæreren som skrev feil karakter, så jeg godtok det. Jeg maste på henne om hvordan jeg får vite når denne karakteren rettes. Hun sa at hun hadde ingen anelse om hvordan den ble rettet (om jeg fikk ny standpunkt i posten eller noe lignende) men hun lovte at rektor og faglærer skulle rette på denne karakteren.

Idag gikk jeg inn på Vigo.No og så at 5'eren i norsk muntlig fortsatt var der. I full hast ringte jeg til skolen men ingen tok opp (er jo fellesferie). Har sendt mail til skolen og personlig mail til faglærer.

Resultatet om hvilken skole jeg kommer inn på er 12.juli, så dette haster.

Hva skal jeg gjøre? Skolen er stengt, har knapt med tid, jeg har gjort alt det jeg kan. Klagen skal bli godkjent siden faglærer skrev feil karakter, hun har t.o.m godkjent dette, og det står det i klagen.

Hva er det jeg skal gjøre for at denne karakteren blir rettet opp?

Jeg har gjort alt som jeg kan, men ser ut til at rektor og faglærer er sløve personer.

Har søkt inn på allmennfag (studiespesialisering) på Oslo Katedralskole. Med 6'eren har jeg 5.084 i snitt og uten 6'eren så har jeg 4.91117 i snitt. Dette irriterer vettet ut av meg.

Kan jeg sende klage til noen "høyere" i rangstigen? Skolesjefen eller noen andre utenfor de på skolen min?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, videregående er hvertfall åpent i hele ferien etter det jeg har hørt, synd at ungdomsskolen ikke er det. Du sa selv, du har gjort alt du kan, er vel ikke stort mer å gjøre. Du kan ringe læreren og spørre hvordan det går med karakteren og alt det, men læreren har neppe orden på det. Er nok for sent å gjøre noe så sent. Du får vente og se hva som skjer på vigo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...