Gå til innhold

rødt lys i hodetelefon-luggen

Anbefalte innlegg

Hallo

jeg kan sette på å få digital lyd ut av minijack 3.5mm på min dv8231(?) hp pavilion pc.

hva kan jeg gjøre med denne? er det en fiberoptisk utgang?

kan jeg kople den til den optiske porten på dvd-spilleren min for å få digital lyd? blir det da surround?

link til en slik kabel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Lyser det rødt ut fra utgangen? Da kan du bruke en kabel med optisk 3,5mm minijack i ene enden og Toslink i andre enden, så kan du koble til surroundreciever eller annet lydutstyr med støtte for optisk digital-lyd.

Sånn kabel har de på de fleste data-nettbutikker.

Endret av Lefse
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

hvis jeg da setter inn en dvd i cd-rommen min med surround lyd, og dvd-spilleren min (med optisk digital in) har et 5.1 annlegg, vil jeg da få surround lyd?

edit: hvor var det forresten jeg skudde på det "røde lyset" i hodetelefon-pluggen min?

har en hp-maskin

Endret av r2d290
Lenke til kommentar

jeg har enda ikke lyktes å få dolby digital-strøm ut fra digitalutganger fra pc'er. Ser ut som det ligger en fast to-kanals 48 kHz PCM-strøm ut fra alle digitalutganger... så tror nok ikke du vil få noe surround-lyd fra digitalutganen din... /evt. Pro Logic, eller Neo da.. men det telles ikke)

Lenke til kommentar
jeg har enda ikke lyktes å få dolby digital-strøm ut fra digitalutganger fra pc'er. Ser ut som det ligger en fast to-kanals 48 kHz PCM-strøm ut fra alle digitalutganger... så tror nok ikke du vil få noe surround-lyd fra digitalutganen din... /evt. Pro Logic, eller Neo da.. men det telles ikke)

9272906[/snapback]

men vet du hvordan man får på dette lyset i det hele tatt? Jeg vet at jeg hadde det på da jeg fikk det tilbake fra infocare, men så skrudde en i klassen min det av, og nå husker jeg ikke hvordan man får det på igjen...

Lenke til kommentar

jeg fikk det til. svaret var såpass dumt at jeg trodde at man kunne SE lyset, men lyset ble ikke synlig før jeg koplet til ledningen (selvom jeg er ganske sikker på at jeg har sett dette før)...

men uansett: er det noen som har et program/en sang som sender lyd på bestemte høytalere, så jeg kan teste om de virker (må da altså være minst 5 høytalere + i subwofer...

foreløbig har jeg bare prøvd musikk, og da var det lyd på alle 5 høytalere, men jeg vet jo ikke noe om det var suround (var vel mest sansynlig ikke det)

Endret av r2d290
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...