Gå til innhold

Kritikk på et bilde!?

Gjest Slettet+oiasdf79

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+oiasdf79

Kritikk%20bilde.jpg

Kamera: Nikon D200

Objektiv: Nikon 18-70mm f.3,5-4,5G AF-S DX IF-ED

Brennvidde: 18mm

Blender: F/8.0

Lukker: 1/500Sec

ISO: 100

Takk for at du så!

Med Vennlig Hilsen:.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror også jeg likte fargeversjonen best, men jeg er ikke 100% sikker. Bildet er faktisk flott, både i s/h og fargeversjon. Jeg liker den litt grafiske effekten, og kanskje følelsen av at det er en form for månelandskap blir enda mer tydelig i s/h. Det er i det hele tatt et godt motiv, som er godt fanget. Ingenting å utsette, sett bort fra at Wiken diskriminerer oss med 15,4" skjerm. Jeg synes ikke det er noe gøy å måtte scrolle for å se hele bildet, uten å laste det ned. Jeg har enda ikke lastet bildet ned, men jeg tror ikke jeg kommer til å forandre mening når jeg for første gang får se hele bildet senere.

Rammen er forøvrig helt på sin plass, men alt for feit til motivet. Den truer nesten med å drepe selve bildet, men det kan jeg fikse på selv i PS. Det burde også du gjøre, wiken. Gå en del punkter ned i størrelse på rammen, så sitter presentasjonen like godt som selve bildet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Takk skal du ha PMnormal, jeg skal gjøre rammen litt mindre og lage bildene i både stor og liten versjon i framtiden. :)

.

Lenke til kommentar

dette er jo et motiv det nesten står skrevet sorthvitt på..

men jeg synes du kunne jobbet mer med konverteringen for å få fram formene bedre, for nå synes jeg det ble litt blasst.

når jeg skriver å få fram formene bedre mener jeg ikke at du skal kjøre kontrasten opp til himmels, for da blir ting fort utbrente og stygge.. heller lek deg litt med dodge/og burn med lav styrke

komposisjonen er grei nok, litt kjedelig kanskje.. hvis du får fram formene i snøen(?) bedre tror jeg du kan kutte litt av himmelen for å få det litt mer spennende

når det gjelder ramma er jeg helt enig med PM.

Lenke til kommentar

HardMongo kom meg i forkjøpet.. Du trenger å få renset snøet litt, så den blir delikat og hvit. Nå har du latt kameraet ta styringen, og det bestreber å oppnå det optimale for seg - 18% grått..

Bruk Curves selektivt, og/eller sveip litt over med en svak men stor Dodge/Burn-pensel.

..og så kan du ryne deg litt ut på refleksjonen nede i venstre hjørne, den blir litt for påfallende i fargevarianten. Skal du ha sånt med bør det være i slikt monn at det virker tiltenkt eller uungåelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...