Anathema Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Hallo, Skriver her på vegne av min gamle bestemor, som gjerne vil gå opp i vekt. Jeg vet selv at hovedpoenget for å gå opp i vekt er å spise mange ganger om dagen (gjerne opptill 6?). Det jeg ikke vet er hva som er å anbefale for en eldre dame som veier rundt 50 kilo. Selvsagt trener hun ikke, og hun er fint lite interessert i noe proteinpulver eller lignende. Så spørsmålet blir kort og godt, hva burde hun gjøre for å øke vekten sin ved spising? Hvis noen kan sette opp et forslag til kosthold ville det vært glimrende Lenke til kommentar
mcohen Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Hallo, Skriver her på vegne av min gamle bestemor, som gjerne vil gå opp i vekt. Jeg vet selv at hovedpoenget for å gå opp i vekt er å spise mange ganger om dagen (gjerne opptill 6?). Det jeg ikke vet er hva som er å anbefale for en eldre dame som veier rundt 50 kilo. Selvsagt trener hun ikke, og hun er fint lite interessert i noe proteinpulver eller lignende. Så spørsmålet blir kort og godt, hva burde hun gjøre for å øke vekten sin ved spising? Hvis noen kan sette opp et forslag til kosthold ville det vært glimrende 8987094[/snapback] Veier du 50-60kg, så prøv og spis omtrent som dette: Frokost: Havregryn 80 gram (2dl) 1 banan en liten håndfull mandler 1-2 glass lettmelk 2 spiseskjeer tran Lunch: 130 gram kjøtt/fisk 80 gram (1dl tørrvare) ris eller ca 350 gram poteter en liten håndful mandler +grønnsaker Mellommåltid: 1 frukt 1-2 glass melk Før middag: 3 skiver med ost og skinke 1 frukt 1 glass melk Middag: 150 gram magert kjøtt/fisk 100 gram (1,25 dl tørrvare) ris eller 400 gram poteter +grønnsaker Kveldsmat: 1 skive og 1 glass melk 1 spiseskje tran Dette gir ca: 180 gram proteiner, 55 gram fett, 330 gram karbohydrater og 2600kcal Ble tatt og redigert fra treningsforum Her Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 15. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2007 Ah, takk skal du ha. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå