taKenzZz Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 (endret) Hei! :!: Da har jeg satt sammen en PC som jeg er veldig fornøyd med men siden at jeg har fulgt relativt lite med på teknologi-fronten de siste tre årene, bestemte jeg meg for å høre med dere om alt dette passer sammen!! Hovedkort: Abit AN52 CPU: AMD Athlon 64 X2 4200+ sokkel AM2 RAM: Crucial Ballistix PC2-6400 1 GB (2 stk.) PSU: Hiper HPU-4M530 Skjermkort: HIS Radeon X1650PRO 256MB Kabinett: Raidmax Scorpio 868 Black Harddisk: Seagate Barracuda 7200.10 320 GB SATA Muligens skjerm? Samsung SyncMaster 940N Jeg har et spørsmål til! Jeg ønsker å kjøpe Windows Vista Premium, men hva er OEM? Fant ut jeg sparer minst 1000 NOK på å gå for OEM 32 Bit enn Premium Engelsk, Fullv, DVD. Hva er den billigste Home Premium pakken jeg kan skaffe meg som er beregnet på et slikt oppsett som jeg har her? Er denne Vista-pakken "vanlig"? Jeg kjøper alt fra PCUtstyr.no, til 4484 NOK. Dette er en Gaming-PC, beregnet på de nye HL2 spillene, Fear, litt CS 1.6 og nye spill. Skjerm og slikt har jeg men jeg regner med å oppgradere dette også. Jeg har et budsjett på cirka 5000 NOK. taKen Endret 2. juli 2007 av taKenzZz Lenke til kommentar
taKenzZz Skrevet 2. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2007 Kan ingen hjelpe meg? Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 (endret) Jeg vil tro at du vil slite litt med nyere spill med alt på fullt + høy oppløsning. Men jeg har liten peiling da, men du kunne jo kanskje sett på et litt kraftigere skjermkort? Du kan se litt her på hvordan forskjellige skjermkort yter. EDIT: Når jeg tenker meg om, vil det egentlig slite ganske kraftig. Legg mer penger i skjermkort hvis det skal bli en fullblods gaming-pc Endret 2. juli 2007 av Konnis Lenke til kommentar
taKenzZz Skrevet 2. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2007 Jeg vil tro at du vil slite litt med nyere spill med alt på fullt + høy oppløsning. Men jeg har liten peiling da, men du kunne jo kanskje sett på et litt kraftigere skjermkort? Du kan se litt her på hvordan forskjellige skjermkort yter. EDIT: Når jeg tenker meg om, vil det egentlig slite ganske kraftig. Legg mer penger i skjermkort hvis det skal bli en fullblods gaming-pc 8987475[/snapback] Tenkte mer på litt casual gaming, men kan vel kanskje investere i et X1950 kort. =o Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Det er sikkert lurt. Har tenkt litt på et X1950 Pro selv, men er usikker på om jeg skal gå for det eller et 8600 GTS til min nye PC. Holder ikke på med noen hardcore gaming selv, så det er mulig det bli X1950 Pro på meg ihvertfall Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 (endret) Regner med at du har tenkt til å klokke, men det er ikke allikevel bedre å heller droppe CPU-kjøleren og gå for et bedre skjermkort, feks et X1950pro? Tror du vil merke langt mer forskjell i ytelse på den måten fremfor noen ekstra mHz på prosessoren. Tror også intel-prosessorene, feks E4300 klokker ganske mye bedre enn AMD's, men de blir litt dyrere. Lagde kjapt et lite oppsett her: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=49797 Forskjellen på OEM og fullversjon er at en OEM-versjon kun gjelder for én maskin. Det vil i praksis si at når du bytter hovedkort, eller har gjort en viss mengde andre endringer i hardwaren på maskinen, så må du kjøpe en ny lisens. Men med mindre du har tenkt å bytter HK tre ganger eller mer innen neste gang du kjøper nytt operativsystem, så vil det lønne seg å gå for OEM-versjonen. Edit: Mener å huske at x1950pro rent faktisk skal yte bedre enn 8600GT. Dog mangler det DX10 støtte. Edit 2: Tror også du kan klare deg med noe billigere RAM. Feks. disse: https://prisguiden.no/product.php?productId=47049 Endret 2. juli 2007 av Hugo_Hardnuts Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Men GTS er en del bedre enn GT Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Men GTS er en del bedre enn GT 8987769[/snapback] Sorry, mente GTS. X1950Pro kommer ut stort sett bedre eller like godt med 8600GTS, og det til en billigere penge. Drawbacket er som sagt manglen på dx10 støtte. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Da er det ganske klart at jeg velger X1950 Pro Men man trenger ikke et dx10-skjermkort for å spille nye dx10 spill? Eller? Lenke til kommentar
taKenzZz Skrevet 2. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2007 Men GTS er en del bedre enn GT 8987769[/snapback] Sorry, mente GTS. X1950Pro kommer ut stort sett bedre eller like godt med 8600GTS, og det til en billigere penge. Drawbacket er som sagt manglen på dx10 støtte. 8987839[/snapback] Tror det er best å holde seg unna DX10 kort til det mer eller mindre blir norm å se DX10 spill i butikkhyllene. Men burde jeg gå for et 256 MB kort eller et 512 MB kort? Jeg har stusset litt på dette Sapphire X1950 Pro 512 MB kortet. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 (endret) Til spilling i de oppløsningene den skjermen du linker til over takler, så skal det nok holde greit med 256mb. Men du kan evt. se om du kan finne noen tester av x1950Pro der 256 og 512 versjonene er testet mot hverandre. Edit: Hva ble det til med resten av innmaten forresten? Endret 2. juli 2007 av Hugo_Hardnuts Lenke til kommentar
taKenzZz Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 Til spilling i de oppløsningene den skjermen du linker til over takler, så skal det nok holde greit med 256mb. Men du kan evt. se om du kan finne noen tester av x1950Pro der 256 og 512 versjonene er testet mot hverandre. Edit: Hva ble det til med resten av innmaten forresten? 8989601[/snapback] Ser meg fornøyd med dette oppsettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå