Gå til innhold

Hvordan sikre mitt trådløse nettverk

Anbefalte innlegg

Hallo. Internetten vår har nettopp blitt begrenset av telenor(DVS BitTorrent og Online spill virker ikke lenger), noe de sa var grunnet at det kom så mye spam fra linjen vår :S

Derfor må jeg kryptere de trådløse signalene da det kan hende at det naboen som driver med noe rart.

Jeg har en trådløs router koblet til routeren jeg fikk av Telenor (Speedtouch 546T2).

Problemet er at jeg bare kommer inn på den routeren som ikke er trådløs, og der får jeg ikke stilt inn på noe.. :hmm:

Også.. synes jeg det var litt rart å gjøre noe sånt av Telenor..

Takk for hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken trådløs 'boks' har du?

Høres nesten ut som om det er et trådløst ap du har. For å konfigurere denne, må du koble deg til ap'et med kabel. Manualen vil fortelle deg hvilken ip-adresse du må sette manuelt på pc'n din for å koble deg inn på ap'et.

Mens du jobber litt med dette, laster du ned Hijackthis. Legg det i en egen mappe på skrivebordet.

Start programmet, velg "Do a system scan and save a logfile". Loggfilen kopierer du og poster.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Ingenting er rart av telenor, det er bare sånn de er... :-(

De to enkleste stegene du kan ta, er å bytte ut passordet på routeren og slå på krypteringen (Wep/wpa).

Det finnes også mange programmer som overvåker nettverket, bl.a airsnare.

du bør også kjøre noen antispam programmer, for å se om du får rensket opp maskinen din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...