StiaNvell Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 (endret) hei.. jeg har to hardisker som den ene som skal være master som jeg skal bare ha windows på og den andre som skal være til å ha spill på osv... den som det skal bare være spill på altså ikke master skal den stå på DS(MASTER) eller cs enabled eller Cap limit eller no jumper = DS(SLAVE)? den er den som jeg har brukt å ha windows på å den står på CS enabled. og den som skal være master kan jeg velge melleom mange... master (1 drive) og slave og cable select tre ganger ene gangen i "jumper setting(lower 32GB)" og "jumper setting(upper 32GB)" og "jumper setting(32 GB clip) håper dere kjønner hva jeg mener så derfor tegnet jeg dette bilde som er likt den på toppen av hardisken som skal være windows på. Mvh Stian Endret 2. juli 2007 av StiaNvell Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 (endret) StiaNvell, Master / slave forhold er aktuelt når du kopler 2 disker på samme kabel CS er aktuelt uansett hva du har, men dog at du bruker en 80 tråders kabel. En disk per kabel skal stå på Master for begge diskene. Ytterst på kabelen er koplingen for master og på midten for slave, hvis du skal kople 2 disker i master slave forhold Du skal bruke tabellen---jumper setting (upper 32 GB). Endret 2. juli 2007 av wiberos Lenke til kommentar
StiaNvell Skrevet 2. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2007 tusen takk ^^ da funka dett vettu Lenke til kommentar
grim Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 (endret) Jeg har et lignende problem, så jeg tenkte jeg like godt kunne bruke denne tråden. Har et system som kjører XPSP2 og 2 Seagate satadisker. Dette fungerer strålende. Da jeg nå skulle sette inn to gamle Maxtor IDEdisker fikk jeg litt problemer. Bios oppdager alle diskene helt fint, men i windows kommer bare en av de nye diskene frem, nemlig den som er koblet i masterenden av kabelen. Og nei, verken partition magic, enhetsbehandling eller disk management finner begge de nye diskene, bare den ene. Bruker en 80tråders kabel plugget korrekt i diskene og primary IDE sloten på hovedkortet. Videre har jeg fulgt jumperoppsettet for Diamondmax plus 9 her: http://www.seagate.com/images/support/en/u...ata_jumpers.gif Har prøvd å sette begge i cable select, master/slave og i ren desperasjon master/master, slave/slave i tillegg til no jumpers. Harddiskene kan heller ikke være problemet, da det fungerer på samme måte om jeg bytter rekkefølgen jeg plugger kabelen i diskene. Videre er det jo ett og annet som kan endres i bios. Kjører et Asus P5W DH dlx hovedkort, og finner som sagt alle diskene der. Har testet litt forskjellige harddiskrekkefølger der, til ingen nytte. Kan det være selve slaveuttaket på kabelen som er ødelagt, eller er det noe annet som kan være i veien? Er merkelig at den skulle være ødelagt, da den var bag fresh før jeg prøvde den på disse diskene. What to do next? EDIT: lagde ny tråd i stedet.. Endret 21. juli 2007 av grim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå