Gå til innhold

Dell Inspiron 1520 vs Multicom Compal IFL90+


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har nå lest på notebookreview.com at byggekvaliteten på 1520/1720 er dårlig =(

Hadde intrykk av at Dell laptoper var relativt solide?

8993454[/snapback]

Hvor står det at byggekvaliteten er dårlig? Såvidt jeg ser har de ikke testet noen av pcene ennå. Har selv en fra dell og byggekvaliteten er noe av det beste jeg har vært borti, synd om den nye serien deres ikke hodler mål.

Lenke til kommentar

Jeg sitter også og vurderer de samme maskinene. Lurer litt på HP 8510p også, men den har ikke kommet ut enda. Man kan jo kanskje tro at dell sine maskiner burde være noe mer stabile ettersom de selges i kvanta på millioner, i forhold til multicom sine maskiner som går i kvanta på tusner.

 

Er egentlig mer fristende med multicom compal maskinen, føler man får et hakk mer for pengene der og ut i fra testen på dinside.no ser det ikke ut til å være noe galt med den overhodet egentlig.

Lenke til kommentar

Jeg er ny i denne Inspiron vs Compal diskusjonen.

 

Ville si at jeg også vurderer å kjøpe en av disse pcene. Har tenkt på det i flere dager nu og funnet ut at det er lurt å vente til et par sikkelige tester av Inspiron 1520. Og jeg kommer til å la de testene være avgjørende for valget mitt.

 

I mens så kan vi se på denne så langt den eneste testen av ytre av Inspiron:

 

http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3808

Endret av AMDXP
Lenke til kommentar
Jeg sitter også og vurderer de samme maskinene. Lurer litt på HP 8510p også, men den har ikke kommet ut enda. Man kan jo kanskje tro at dell sine maskiner burde være noe mer stabile ettersom de selges i kvanta på millioner, i forhold til multicom sine maskiner som går i kvanta på tusner.

 

Er egentlig mer fristende med multicom compal maskinen, føler man får et hakk mer for pengene der og ut i fra testen på dinside.no ser det ikke ut til å være noe galt med den overhodet egentlig.

9029199[/snapback]

 

Hehe, ikke så high and mighty nå da. Compal står for 50% av barebooks som lages i Asia. :)

Lenke til kommentar

Fant ut av det etter jeg posta :p.

 

Jeg holder igrunnen en liten knapp på dell maskinen nå. Har satt opp identiske systemer på multicom og dell og prisen er så godt som identisk, men dell maskinen leveres med windows vista home premium, noe som koster drøye 900kr ekstra på multicom.

Lenke til kommentar
Fant ut av det etter jeg posta :p.

 

Jeg holder igrunnen en liten knapp på dell maskinen nå. Har satt opp identiske systemer på multicom og dell og prisen er så godt som identisk, men dell maskinen leveres med windows vista home premium, noe som koster drøye 900kr ekstra på multicom.

9033799[/snapback]

 

Jepp, standard konfig hos dell var litt billigere enn Multicom sist jeg sjekket, men det er svindyrt å oppgradere noe hos Dell. En litt datakyndig person kan dog oppgradere ting som RAM senere selv og spare en del penger på det.

Lenke til kommentar
Om du søker på 1520 så er det en god del emner med Dell 1520 vs. "xxx" i tittelen.

Står flere ganger i de postene at byggekvaliteten er dårlig.

 

Min far har en Dell han bruker på jobb, og byggekvaliteten er fantastisk. Håper at disse nye Inspironene er bra =/

8993678[/snapback]

 

Du må huske på at det er stor forskjell på dell sine bedriftsmodeller (latitude) og inspiron modellene i forhold til byggekvalitet. Latitude modellene er mye mer solide og påkostet konstruksjonsmessig.

Lenke til kommentar
Jeg er ny i denne Inspiron vs Compal diskusjonen.

 

Ville si at jeg også vurderer å kjøpe en av disse pcene. Har tenkt på det i flere dager nu og funnet ut at det er lurt å vente til et par sikkelige tester av Inspiron 1520. Og jeg kommer til å la de testene være avgjørende for valget mitt.

 

I mens så kan vi se på denne så langt den eneste testen av ytre av Inspiron:

 

http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3808

9033052[/snapback]

 

Så noe av den testen der, og så dette:

I prefer the look and lighter weight of the HP dv6500t, the Dell is okay looking but still kind of bland on the inside and it's so darn heavy.

 

:huh:

Hvordan kan noen si at en PC som veier drøyt 3kg er tungt?

Lenke til kommentar

Så noe av den testen der, og så dette:

I prefer the look and lighter weight of the HP dv6500t, the Dell is okay looking but still kind of bland on the inside and it's so darn heavy.

 

:huh:

Hvordan kan noen si at en PC som veier drøyt 3kg er tungt?

9034096[/snapback]

 

Jeg ville tro at det er en ganske personlig synspunkt. Hvis han fyren hadde holdt en firekilos 17' tommer bærbar rett før han løftet 1520 modellen, så ville han sikkert sagt at den var lettere enn det han skulle tro.... Alt er relativt mao. Og som du sier: 3 kilo er ikke uvanlig for en bærbar 15'.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Hei!

 

Da har jeg hatt min 1520 i nesten en uke.

(2.0 GHz/ 2GB RAM/1440*900 Truelife/8600M GT/Midnight blue)

 

Den er bare helt fantastisk!

 

Ytelsesmessig har jeg ingenting å klage på, det er bare knallbra.

 

Den er veldig stille, selv når jeg spilte Company of Heroes ble jeg ikke plaget av støy.

Den ble heller ikke spesielt varm da jeg spilte. Kunne ikke kjøre spille med alt på "High" grafikk, men men.

 

Skjermen er helt syk! Krystallklart bilde, ikke noe å klage på etter min mening.

 

Konstruksjonen virker veldig solid. Alle overflatene i sølv/grå metall er perfekt!

 

Har integrert webcam på min også, det og funker som bare det.

 

Ellers ser PC en veldig bra ut. Jeg liker at det ikke er noen utganger frampå, bare mediaknapper. PC-en ser veldig ryddig ut, ikke knapper her og der.

 

Viss det er noe jeg skulle klage på er det mangel på HDMI-utgang. Og fargen på dekselet. Jeg valgte midnight blue, men det er ikke så blått som jeg håpet på. Du må lyse rett på dekselet, for å se den blåfargen som du ser på Dell sin nettsider.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

hei, når det gjelder spill ytelse er Multicom Compal IFL90+ et bedere valg enn dell, men skal du ha en bærbar du kunn skal se litt film surfe på nettet osv uten å bruke alt for mye penger er dell bedere. Har selv bestilt Multicom Compal IFL90 + med disse spesifikasjonene:

 

2GHz prossesor

2GB ram

nVidia GeForce 8600M GT ( litt nyere enn det gamle GT ) med 512MB dedikert minne

160GB HardDisk

15,4" Widescreen WSXGA+ 1680x1050 matt skjerm som er et MYE bedere alternativ hvis du skal spille eller se film osv.

9 Celler batteri

og så klart noe av det beste og hovedsakelig grunnen til at jeg kjøpte Compal IFL90+ istedet for Asus G1S er at jeg fikk med Windows XP Pro som er det beste alternativ hvis du skall spille på PC-en.

og en hel hauuug med andre ting som er med på PC-en.

 

Alt i alt ble det kunn 12085Kr, men jeg kjøpte med en gaming mus for rundt 300Kr + frakt ble det 12600Kr.

 

Men hvis du skal ha den ultimate spille pc bør du virkelig kjøpe stasjonær pc. Men siden jeg er my på lan og mye rundt om er det greit med en bærbar.

Endret av Naruto123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...