galskapen Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 (endret) Hallo! På fredag fikk jeg meg mitt første dslr-kamera, Canon EOS 400D. Dette er faktisk mitt første skikkelige kamera i det hele tatt, så jeg er veldig fersk i faget. Jeg har tatt mange bilder, men her er to av de jeg er fornøyd med: 1/160, f.3,5 ISO 400 1/4000, f.4,5, ISO 800 Håper jeg kan få litt konstruktiv kritikk og tips, for jeg ser selv at jeg trenger det Endret 2. juli 2007 av galskapen Lenke til kommentar
JohnMerrick Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Bildene er pent eksponerte, men veldig uinteressante. Du kunne godt tenke litt mer over motiv og komposisjon. Dessuten reagerer jeg veldig på valget av 1/4000 sek lukkertid og ISO 800 på et landskapsbilde! Her ville jeg helt klart valgt ISO 100 og økt lukkertiden, ISO-verdien øker du bare når du må... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 (endret) Blir nok som John sier; litt kjedelige motiv. Fine farger, og bra skarphet, men motivene blir nok litt kjedelige. Wiken. Endret 2. juli 2007 av Slettet+oiasdf79 Lenke til kommentar
galskapen Skrevet 2. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2007 (endret) Takk for svar! Er helt enig i det dere sier. Jeg har ikke helt klart å finne et brukbart motiv enda, så det blir vel en del kjedelige bilder til å begynne med.. Får håpe jeg får øye for sånt etterhvert Angående det landskapsbildet, så satt jeg i en bil som kjørte mens jeg tok bildet. I tillegg ville jeg se hvordan bildet ble med de innstillingene jeg brukte Endret 2. juli 2007 av galskapen Lenke til kommentar
Eplekakespising Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Tror bildet av hydranten eller hva det nå er ville blitt mye bedre om vi fikk se hele greia. Lenke til kommentar
galskapen Skrevet 2. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2007 (endret) Takk for svar! Er helt enig i det dere sier. Jeg har ikke helt klart å finne et brukbart motiv enda, så det blir vel en del kjedelige bilder til å begynne med.. Får håpe jeg får øye for sånt etterhvert Angående det landskapsbildet, så satt jeg i en bil som kjørte mens jeg tok bildet. I tillegg ville jeg se hvordan bildet ble med de innstillingene jeg brukte 8987758[/snapback] Hmm veldig mulig, men uheldigvis er den milesvis unna der jeg egentlig bor Edit: Prøvde å sitere Madusius over her, men av en eller annen grunn siterte jeg meg selv Endret 2. juli 2007 av galskapen Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Stilig med et kamera som tar skarpe bilder, og som ikke feil-eksponerer hele tiden, ikke sant? Som de andre sier - bruk ISO100 inntil det er så mørkt at du må øke ISO'en. Og det bildet av hydranten-eller-hva-det-var var litt småfint - skarpt, og komplementær-fargene rødt og grønt funker alltid bra sammen. Men kanskje du kan jobbe litt med utsnittet/kompisjon når du kommer på beina sånn rent håndtverksmessig Lenke til kommentar
galskapen Skrevet 2. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2007 Stilig med et kamera som tar skarpe bilder, og som ikke feil-eksponerer hele tiden, ikke sant? Som de andre sier - bruk ISO100 inntil det er så mørkt at du må øke ISO'en. Og det bildet av hydranten-eller-hva-det-var var litt småfint - skarpt, og komplementær-fargene rødt og grønt funker alltid bra sammen. Men kanskje du kan jobbe litt med utsnittet/kompisjon når du kommer på beina sånn rent håndtverksmessig 8988681[/snapback] Takk for svar Grunnen til at jeg brukte ISO400 på den røde saken var at det faktisk begynte å bli mørkt, samtidig som jeg ikke er 100% stø på hånden.. Ellers ser jeg at jeg må jobbe litt med utsnitt og komposisjon, som tidligere nevnt. Jeg blir forhåpentligvis bedre på å ta interessante bilder med tiden Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 (endret) Tror bildet av hydranten eller hva det nå er ville blitt mye bedre om vi fikk se hele greia. <{POST_SNAPBACK}> Det er jeg helt uenig i. Dette er nok et mye bedre og slående utsnitt, siden hverken fundamentet, eller det som er i kantene, er særlig pent. Når det gjelder landskapsbildet er jeg enig med de andre. Edit: For å skape plass til mine egne tråder, så må jeg dessverre slette alle vedlegg som jeg har i andre tråder. Bilde slettet. Endret 28. november 2007 av PMnormal Lenke til kommentar
galskapen Skrevet 2. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2007 (endret) Jeg liker godt det utsnittet du lagde, PMnormal! Enig i at det var litt stygt ved et par av kantene. Men nå har jeg vært ute og tatt litt fler bilder, og denne gangen føler jeg at det ble bedre 1/30, f/6.3, ISO400 Noen tanker om dette nye bildet da? Edit: Det kan hende bildet burde ha vært croppa eller fargene fiksa litt på, men tør ikke helt å stole på instinktet mitt enda Endret 2. juli 2007 av galskapen Lenke til kommentar
Eplekakespising Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 ingen muligheter for å få se en større versjon av bilde da? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 ingen muligheter for å få se en større versjon av bilde da? 8991191[/snapback] Klart du kan. Bare klikk på bildet, og velg hvilken størrelse du vil se det i. Very simple. Jeg er ikke helt sikker på hva jeg synes om bildet. Tror jeg ville vegret meg for et så stort utsnitt av dette motivet selv. Du kunne kanskje funnet flere bilder i dette bildet med å gå nærmere innpå. Jeg synes nemlig at balansen er forrykket, når jeg ser de forskellige komponentene sammen. Må forresten nevne at jeg faktisk likte brannhydranten ganske godt. Det trengte bare en ørliten justering. Kjekt at du var enig i det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå