Ourasi Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Da var Q6600 på plass med B3 fra Netshop. Førsteinntrykket er brukbart, 334x9 3.0ghz 1000mhz på ram 1.25v på CPU. Coretemp er Core#1=39C Core#2=33C Core#3=32C Core#4=38C Dette med Ultra120Extreme med så skev bunn at den kun treffer akkurat der kjernene er. Kjøligere enn jeg fryktet, og fornøyd sålangt. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Herlige greier! Se om du klarer å få den til 3,3-3,4 noenlunde stabilt da Sitter og ser på "Endre ordre"-knappen nå, og lurer på om jeg skal bytte ut E6850 med Q6600 i bestillingen Lenke til kommentar
BlondGod Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Regner med det er en innkjøper hos Komplett som bør se seg om etter noe annet å gjøre hvis de har tatt inn 2000Stk Q6600 med B3 stepping. Q6600, med G0 stepping(eller er det stepping B, revisjon G0?) chippene leveres allerede ut til kunder..titte her Idioti fra Komplett med mindre Intel skuffa ut B3 Q6600 med "get 2 for the price of 1 tilbud".. vent.. det har de jo gjort allerede(med både B3 og G0).. jaja,. 4 for prisen av 1 da kanskje? Alt annet høres absurd merkelig ut. Jeg venter iallefall på G0. På det samme forumet men i en annen tråd (du kan se de andre trådene helt nederst på hver "tråd side") slenger de opp foreløbige OC resultat, samtlige har vel fått sin opp i 3,1GHz, og de har ikke allverdens erfaring eller utstyr høres det ut som. 3.2GHZ og 35C (vannkjøling)høres jo skikkelig "gossint" ut. En annen kar med kjøler som produsent mente var for dårlig for oppgaven(Arctic Cooling Freezer 7 Pro) får 70C ved 3.2. Høres ut som om en sikker 3.0GHz prosessor med G0 iallefall.. Going for G0ld Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) For å si det enkelt. Leverandør lagrene flyter over av B3 steppings, det er det man får først. Alle jeg har fulgt med her i forumet har fått lett og rett på 3Ghz med B3 og helt opp til 3,78Ghz så langt jeg har lest i dag. Endret 25. juli 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
BlondGod Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 hmm.. jaja, hvis netshop sa det så må det jo være sant! Alt en selger sier tar jeg med en klype salt Theo343.. Fatter bare ikke at det kan være slik at norske butikker har satt seg i en situasjon der entusiaster i andre land allerede sitter og koseklokker sine Q6600 G0, mens norske leverandører sitter på et berg av B3!? og ikke kan levere G0 før i August en gang... selger komplett ut 2000+ Q6600 B3 innen utgangen av August tror dere? Aner faktisk ikke hvor stor omsettning man har på én enkelt prosessortype hos komplett, men høres litt drøyt ut syns jeg. NCIX.com bestilte 3000 stk med antatt levering 23 Juli, og alle som har lagt inn tilbakemelding på den "batchen" har mottatt G0. Det at norske butikker hevder de ikke har noen G0 inne lukter ugler i gjødselbingen spør du meg. Men hvis de absolutt skal kvitte seg med B3 først så får de norske butikkene bare fortsette med den noe misforståtte strategien og holde på utsagnet" vi har kun B3 og det blir lenge til G0 blir å kjøpe" mens entusiaster henter sine G0 fra utlandet.. Apropos det: Hvis noen har bekjente, slekt, venner som man kan stole på i USA/Canada og som kan tenke seg å kjøpe en Q6600 på mine vegne(Jeg betaler selvfølgelig) fra http://www.ncix.com/ ville jeg satt veldig pris på om du tok kontakt. På forhånd takk, og god natt Lenke til kommentar
kilik Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Er vel logisk at butikkene/Intel vil kvitte seg med B3 først. Det tar nok noen uker før G0 dukker opp her til lands. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) BlondGod: - Det var ikke en ren selger men en som sitter med teknisk og produktansvar som svarte på mine spørsmål. - Det er ikke Norske leverandører som sitter på et berg av B3, men der man bestiller fra utlandet for å få det til Norge. - G0 må nok spesialbestilles fra leverandører i utlandet om Norske webbutikker ønsker denne nå. August? Du håper på G0 så tidlig i Norge? Jeg ville lagt på en eller to måneder til. Når komplett har solgt B3 lasset på 2000 stk så får de nok en gang B3 ved neste bestilling siden Noreks leverandør igjen sitter med store lagre av B3. Jeg tipper at bla. butikken i Canada, som jeg har brukt før, har spesialbestilt G0/SLACR så fort den ble tilgjengelig. Endret 26. juli 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
BlondGod Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 BlondGod: - Det var ikke en selger men en som sitter med teknisk og produktansvar som svarte på mine spørsmål. - Det er ikke Norske leverandører som sitter på et berg av B3, men der man bestiller fra utlandet for å få det til Norge. - G0 må nok spesialbestilles fra leverandører i utlandet om Norske webbutikker ønsker denne nå. August? Du håper på G0 så tidlig i Norge? Jeg ville lagt på en eller to måneder til. Når komplett har solgt B3 lasset på 2000 stk så får de nok en gang B3 ved neste bestilling siden Noreks leverandør igjen sitter med store lagre av B3. 9145090[/snapback] OK Theo, men trodde man bestilte direkte fra intel når kvantum blir så store som f.eks. Komplett? Er det grossistene som sitter på alle disse B3 mener du? Skal uansett prøve å huke tak i en kar som visstnok vimser rundt nede i California så få man se.. eller kanskje jeg bare skal hoppe av denne Stepping/revisjons karusellen og kjøpe meg sveiseapparat istedet... kanskje like greit til man har noen gode klokkeresultat med B3 vs G0.. P.s. hvordan fikk du handlet med den butikken i Canada? De sender jo ikke internationalt.. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) BlondGod, når man bestiller per 1000stk så kjøper man som regel fra Intel ja, og som sagt så er selv lagrene der fulle av B3. Man får tak i G0 nå, men da må man bestille det spesielt om man vil ha det, som eks. tankguys eller hva de heter gjør. Jeg har bekjente i Thunder Bay Etter hva Netshop sa så er det grossistene som er fulle av B3, men dette gjeldernok også Intel ennå. Dog kan det hende at Intel begynner å minke på B3 og at man dermed får G0 nå det blir tomt hos grossistene. Endret 26. juli 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
drvcd Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 BlondGod, når man bestiller per 1000stk så kjøper man som regel fra Intel ja, og som sagt så er selv lagrene der fulle av B3. Man får tak i G0 nå, men da må man bestille det spesielt om man vil ha det, som eks. tankguys eller hva de heter gjør. Jeg har bekjente i Thunder Bay 9145229[/snapback] Skrev mail til Komplett i går og de har i allefall ikke oversikt over hvilke steppinger de har. Sjekke ville de heller ikke. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) Norek/Komplett bestilte uansett sine 2000stk før 23. juli så sjangsen er liten for at de har noe annet enn B3. Endret 26. juli 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) Det var da jævla hvor mye spekulering det er rundt steppingen da.. Let it go..Dere blir ikke noe klokere uansett på det emnet.. Først skal de kvitte seg med B3 lageret sitt så kommer G0 lageret fram. Om en måned eller to..ta det som det kommer.. Pust inn og langsomt ut igjen...hehe Endret 26. juli 2007 av Scortech Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) G0 er litt hype. Som sagt så så fikk PCP160 her inne greit 3,78GHz på B3 med en gammel S478 vannblokk. Jeg bestiller Q6600 når jeg er tilbake fra langweekend og det er likegyldig da om den heter B3. Endret 26. juli 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) Ok..men vil få mye høyere med G0.. We get it..Now let it go.hehe Jeg får min E6850 med G0 imorgen men jeg overklokker ikke men valgte den pågrunn av den har G0 og vil da produserer mindre varme og bla bla.. Endret 26. juli 2007 av Scortech Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Me let it go? Jeg svarer kun på andres innlegg. G0 er ingen garanti for høyere klokk, det er tullprat. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) Jo G0 vil kunne oc bedre og produsere mindre varme. men men er ikke våken ennå så jeg ser ikke tastaturet skikkelig heller og jeg må kjøre i meg mer kaffe..later hehe Endret 26. juli 2007 av Scortech Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) Scortech, det er antagelser og spekulasjoner relatert til at G0 har 10-15w lavere effekt. Du har bedre rom OM den klokker godt, noe du ikke har noen garanti for. Endret 26. juli 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Er akkurat "antagelser og spekulasjoner" dere snakker om også angående steppingen.. Du må være den eneste som sier Scortech, det er antagelser og spekulasjoner relatert til at G0 har 10-15w lavere effekt. Du har bedre rom OM den klokker godt, noe du ikke har noen garanti for. På en måte litt frisk pust siden alle andre holder på den andre tonen. jeg har nok blitt påvirket.men for meg så er det ett fett.hehe Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 extremesystems eller hva de kaller seg har mange brukere som er megaskuffet over at den "fantastiske" (les. hypede) G0 med 15w lavere reell effekt ikke klokker mer enn rundt 3,2+Ghz. Så det finnes dårlige G0 akkurat som det er variabelt hva andre kjerner presterer. Lenke til kommentar
BlondGod Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 hehe ja, der sa dere noe, skikkelig skuff å sjonglere med utenlandske venner og toll og tull hvis den allikevel ikke klokker noe bedre. Argh, let ig G0 ja.. ingen dum idé det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå