Gå til innhold

Den store Intel Core 2 Duo/Quad tråden !


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Theo343 jeg tror det er kun få ES versoner av E6850 som klarer 4.0 Ghz på luft. Dessuten folk som kommer med slike resultater kjører ikke akkurat Orthos i 12 timer ++ for å sjekke stabilitet. Neida de kjører KANSKJE 6 timer max. Oftest bare 32M SuperPI bare. Det er ikke godt nok!

 

Men 3.6 - 3.8 Ghz burde gå med riktig CPU kjøling. Men for meg frister en Q6600 @ 3.2 Ghz mye mer!

Lenke til kommentar

Det er sant Betroz, men de tipper man får til 3.8GHz ganske greit med god luft. Men 3.6 er også bra.

 

E6850 er dog ikke tilgjengelig ennå. Det er Q6600. Det kan hende jeg trykker kjøp på Q6600 i kveld :hmm: 3-3.2 på fire kjerner er som sagt veldig... veldig... ja veldig... herlig...

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Det er sant Betroz, men de tipper man får til 3.8GHz ganske greit med god luft. Men 3.6 er også bra.

 

E6850 er dog ikke tilgjengelig ennå. Det er Q6600. Det kan hende jeg trykker kjøp på Q6600 i kveld :hmm:

9119166[/snapback]

 

Gi tilbakemelding på stepping og kjøpssted når du får den da :)

 

AtW

Lenke til kommentar

Haha, sitter å tenker eksakt det samme som deg Theo. Har jøvla lyst på en E6850, men siden Q6600 koster det samme frister den litt også :cry:

 

E6850 @ 3,8GHz = 7,6 GHz til sammen.

Q6600 @ 3 GHz = 12 GHz til sammen.

 

Er det mulig å tenke sånn? Eller blir det helt feil? =p

Lenke til kommentar
Men hvis du skal ha en cpu i dag ville jeg valgt quad core uten tvil.

 

H264 video (fra bluray/hd-dvd) uten skjermkort akselerasjon bruker sikkert 80% av 3GHz core 2 duo alene. Ikke rom til mye i bakgrunnen når du ser film lenger da.

 

For ikke å snakke om transcoding av h264.

 

Muligheten for multi tasking.

 

Og ikke minst spill som kommer utover høsten/jul.

Carmack nails lid on PPU coffin, Multi-core a go-go:

http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=41102

9115084[/snapback]

Som du ser på bildet så er faktisk kun 1.7% dårligere enn Q6600 når det gjelder avspilling av H264 ;)

 

http://www.anandtech.com/cpuchipsets/intel...aspx?i=3038&p=8

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Haha, sitter å tenker eksakt det samme som deg Theo. Har jøvla lyst på en E6850, men siden Q6600 koster det samme frister den litt også :cry:

 

E6850 @ 3,8GHz = 7,6 GHz til sammen.

Q6600 @ 3 GHz = 12 GHz til sammen.

 

Er det mulig å tenke sånn? Eller blir det helt feil? =p

9119188[/snapback]

Det blir feil.

 

Blir mer som fire mennesker som arbeider med tingene, f.eks.

Lenke til kommentar
Når kan vi regne med at priskuttet trer inn for fullt? Så langt er det bare Netshop som har foretatt seg noe særlig. Når kommer resten? Og når skal de kutte Xeon-prisene?

9119395[/snapback]

SHG har allerede lagt de nye CPU-ene ut for noen kroner under Netshop.

 

Haha, sitter å tenker eksakt det samme som deg Theo. Har jøvla lyst på en E6850, men siden Q6600 koster det samme frister den litt også :cry:

 

E6850 @ 3,8GHz = 7,6 GHz til sammen.

Q6600 @ 3 GHz = 12 GHz til sammen.

 

Er det mulig å tenke sånn? Eller blir det helt feil? =p

9119188[/snapback]

Det blir feil.

 

Blir mer som fire mennesker som arbeider med tingene, f.eks.

9119407[/snapback]

Ja, men hvis disse menneskene jobber med å slå plener:

 

4 mennesker slår 3,0 m^2 per time vil det si at de slår 12 m^2 per time til sammen.

2 mennesker slår 3,8 m^2 per time vil det si at de slår 7,6 m^2 per time til sammen.

 

Resultat: 4 mennesker @ 3,0m^2 er mye bedre enn 2 mennesker @ 3,8m^2

??:p

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Jeg har også veldig lyst på Q6600, eller eventuellt en Xeon 3220 (samme, bare Xeon)

 

Men siden jeg ikke har penger akkurat nå, så må jeg vente til August eller noe i den dur, og da er det ikke lenge til 45nm kommer, og de vil jo etter alle forventninger være kaldere og klokke bedre, og gi litt bedre ytelse per Mhz.

Lenke til kommentar
Når kan vi regne med at priskuttet trer inn for fullt? Så langt er det bare Netshop som har foretatt seg noe særlig. Når kommer resten? Og når skal de kutte Xeon-prisene?

9119395[/snapback]

Tar litt tid før de oppdaterer prisene, men 22. juli, som er i dag, så gjelder de nye prisene. Til tirsdag burde de fleste nettbutikkene være oppdatert.

Lenke til kommentar
Men så vil vel 45nm prosessorene ha en relativt stiv pris i alle fall et halvt år fremover...?

9119459[/snapback]

Penryn baserte prosessorer vil koste mye den første tiden ja. Men det kommer også an på hvor stor konkuransen fra AMD blir rundt den tiden. Men regn med at 3.33 Ghz Extreme utgaven koster over 8000 kr...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...