Gå til innhold

Den store Intel Core 2 Duo/Quad tråden !

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Hvor mye er en QX9660 eller QX9770 verdt i dag? Ønsker å kjøpe meg en brukt, men finner ikke ut hva prisen var før den ble faset ut. Skal sette den på et HK med maks 1033MHz FSB, men regner med at det går greit å uppe multipleren...

Lenke til kommentar

Regner med at du mener QX9650 og QX9770, disse har hhv 1333- og 1600 MHz FSB

QX6700 og QX6800 har da 1066 MHz FSB.

Verdien avhenger av hva noen er villig til å betale.

Du får et bra system/bedre ytende system til ca 3000 kr (HK, DDR3 og I5 2500K)

Så får du vurdere hvor langt opp mot den prisen du er villig til å gå før det rett og slett er mer hensiktsmessig å bare kjøpe ny maskin.

Edit: Se forøvrig CPU support på hovedkortprodusentens produktside for å finne ut hva du kan bruke

Endret av Pastafarian
Lenke til kommentar

Heheh, er fullt klar over at prisen avhenger av hva folk er villige til å betale, men fant ikke noen på markedet så da ble det vanskelig å anslå pris... Ser at socket 775-prosessorene som er i produksjon ligger kunstig høyt i pris i nettbutikkene, prisene har kun gått ned en hundrings på ett år i følge prisguiden. Skal man måle mot dem er jo en brukt QX xxxx verdt minst tusenlappen, når Q8400 ligger på 1200kr... Kjøpte meg en Q6600 i dag for 300kr inntil videre. Spørs om det blir med den. Uinteressert i å bruke tid på å sette opp et nytt system, derfor prosessorskifte. Har klart meg fint med en E6300 @ 3GHz til nå, så quadden får vel holde en stund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...