Gå til innhold

Den store Intel Core 2 Duo/Quad tråden !

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå har jeg satt sammen min nye PC, men er ikke helt sikker på om alt stemmer.

Systemet består bl.a. av:

Intel Core 2 Quad Q6600

Scythe Ninja Plus kjøler

Asus P5K HK

Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2 RAM (2x1024)

I Core Temp 0.95 vises følgende:

Core #0: 24C

Core #1: 24C

Core #2: 19C

Core #3: 24C

Det er 20 grader i rommet og jeg kjører uten sidepaneler på kabinettet.

Hvorfor er tempen på kjerne nr. 2 så lav i forhold til de andre?

What gives?

Edit: glemte å si at jeg ikke har endret noe i BIOS.

Edit2: har endret "C1E Support " fra enabled til disabled i BIOS. PC Wizard viser nå 2400 MHz hele tiden. Tempen på kjerne 2 er fremdeles lav i forhold til de andre (21C i forhold til 27C).

Det er feil temperaturerer du leser av der. Sier seg selv at du kan ikke ha kaldere temperatur på en prossessor i et luftkjølt system enn romtemperaturen :) Og som sagt tidligere i tråden, det vises generelt sett differanse på temp'ene her.

Lenke til kommentar
Min idle-temp på quadcore (Q6600) ligger også på 47-50c.

Uklokka, og med Noctua U9F.

, noctua vifta ligger også bare på 1600rpm, hmm. Var litt lavt.

Jeg kjører på 3,6GHz med 1,34v med samme temperaturer som deg, så det må da være noe riv ruskende galt hos deg?? Hvilket hovedkort har du?

Lenke til kommentar

men er det skadelig at core-tempen er saa hoy.. ? jeg har vcore paa default i bios, 1.25V, og kjoerer paa 2,95ghz. core 1 og 2 har temp 84, 3 & 4 er 80 og 81 grader paa max load akkurat naa. folk skriver paa forumet at man ikke boer gaa over 65 grader.. men om d er snakk om cpu elr core-temp er jeg usikker paa..

Endret av pinpoint
Lenke til kommentar

Jeg kjører på 3,6GHz med 1,34v med samme temperaturer som deg, så det må da være noe riv ruskende galt hos deg?? Hvilket hovedkort har du?

Det trenger ikke bety annet enn at du har Q6600 G0 og han har Q6600 B3..

Lenke til kommentar

At jeg har G0 og han B3 sikkert litt å si, men at han har så høye temperaturer med en ganske bra kjøler på stock hastighet(!) er ganske utrolig. Kan jo óg være som Theo nevner luftgjennomstrømning, hovedkort, skeiv ihs/kjøler.

Lenke til kommentar

At jeg har G0 og han B3 sikkert litt å si, men at han har så høye temperaturer med en ganske bra kjøler på stock hastighet(!) er ganske utrolig. Kan jo óg være som Theo nevner luftgjennomstrømning, hovedkort, skeiv ihs/kjøler.

Ja, det kan det også være. Hos meg sank temp'en med ca 25 grader etter at jeg fant ut at ene hjørnet på klipsen ikke satt 100%. Nok til at det ble en gløtte og mye kjøling gikk tapt.

Lenke til kommentar
Jeg har G0. SLACR.

Og jeg har et Asus P5N-E. Men likevel tror jeg det er det at jeg ikke fikk cpu-kjøler helt riktig satt på.

De hovedkortene der spiser strøm. Har to stk, har sett tre stk (snart fire) i aksjon, og ingen har likt seg under 1,4 selv ved moderat klokking*

*Kun testet på c2d, ingen erfaring med c2q

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Hva kan man forvente av overklokking av Intel Core 2 Quad Q6600 på luft? Skal bytte ut standard-kjølern når jeg bestiller om noen dager dog. Hva slags ram burde man bestille for å kunne overklokke littegranne? Har ikke kanonstore krav, men er jo bestandig morro å tyne litt ekstra ut av hardware da ;)

Lenke til kommentar

Kanskje feil plass å spørre men, Har nettop fått meg en Q6600 og den viser bare 1600mhz og multiplier er på 6x. Mistenker litt at det er egenlig hovedkortet med auto overklokk opplegg osv. Men er litt usikker, så hvordan "Locker" jeg multiplier på 9? (Mer info på bilde)

Specs:

Cpu: q6600

gpu: 8800gts

Ram: 2gb Geil 800mhz ddr2

MB: P5K Preminum, P35.

Beklager at det ble 2 bilder men administrere vedlegg kommer ikke opp atm.

post-90961-1192824364_thumb.jpg

post-90961-1192824386_thumb.jpg

Endret av PoG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...