Gå til innhold

Den store Intel Core 2 Duo/Quad tråden !


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du mangler vel bare is/snø sammen med påska på den nå?

 

<!--SPOILER BEGIN--><div class="spoilertop" onClick="openClose('ff0b1d16933653017320505c764812a4')" style="font-weight: bold">Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor</div><div class="spoilermain" id="ff0b1d16933653017320505c764812a4" style="display:none"><!--SPOILER END-->aka ekstremkjøling :p<!--SPOILER DIV--></div><!--SPOILER DIV-->

 

he he.. ja det hadde ikke vært så dumt nei :!:

Lenke til kommentar
Og hvor varmt er det i rommet? Ikke under 20 grader vel? :p Kunne du tatt å sjekket med Coretemp / Everest bare for å se om du får samme temperaturene der?

 

Hehe...ligger på rundt 19 grader i rommet. Sensoren er sikkert feil siden eg leser av samme temp i bios. Menmen...den er nå stabil og det holder. Sikkert riktig at eg kan plusse på 10-15 grader. :)

 

Edit: lastet ned core temp, og den viser 39 grader på prosessor. Og alt fra 36-39 på kjernene.

Endret av Sheriff_buford
Lenke til kommentar

Nå har jeg satt sammen min nye PC, men er ikke helt sikker på om alt stemmer.

 

Systemet består bl.a. av:

Intel Core 2 Quad Q6600

Scythe Ninja Plus kjøler

Asus P5K HK

Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2 RAM (2x1024)

 

I Core Temp 0.95 vises følgende:

Core #0: 24C

Core #1: 24C

Core #2: 19C

Core #3: 24C

 

Det er 20 grader i rommet og jeg kjører uten sidepaneler på kabinettet.

Hvorfor er tempen på kjerne nr. 2 så lav i forhold til de andre?

 

What gives?

 

Edit: glemte å si at jeg ikke har endret noe i BIOS.

Edit2: har endret "C1E Support " fra enabled til disabled i BIOS. PC Wizard viser nå 2400 MHz hele tiden. Tempen på kjerne 2 er fremdeles lav i forhold til de andre (21C i forhold til 27C).

Endret av geir_a
Lenke til kommentar

Cpu ligger på 63, 61, 58 og 61 grader C. bare i windows, synes dette var litt mye men har også lest da at Quad6600 skal være ganske varm for seg. Likte også ikke at CPu ligger på 40% ytelse hele tiden når jeg nesten ikke kjører noe.

 

har stock vifte på atm, men har en scythe ninja plus liggende må bare få meg vifte.

 

 

Noen andre som synes dette var litt i meste laget eller er det normalt?

 

 

Hilsen André :thumbup:

Lenke til kommentar
Cpu ligger på 63, 61, 58 og 61 grader C. bare i windows, synes dette var litt mye men har også lest da at Quad6600 skal være ganske varm for seg. Likte også ikke at CPu ligger på 40% ytelse hele tiden når jeg nesten ikke kjører noe. har stock vifte på atm, men har en scythe ninja plus liggende må bare få meg vifte.Noen andre som synes dette var litt i meste laget eller er det normalt? Hilsen André :thumbup:
Spørs hva du leser temps med, er det coretemp så virker det meget høyt. Da regner jeg med at du kjører standar klokk...Test med full last i en stund, se hva du kommer opp i, bruk siste prime95.
nå kjører kjerne 4 på 100% Cpu hele tiden med nesten ingenting kjørende
Noe er ruskende galt ja....... Skjekk taskmanager for å se vilken prosess som tar CPU kraft, lag helst en egen tråd om du finner noe problematisk der. Da får du nok den hjelpen du trenger,,,
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...