Gå til innhold

Den store Intel Core 2 Duo/Quad tråden !


Anbefalte innlegg

Har tenkt å kanskje bestille nytt oppsett og deriblant en Intel Core 2 Quad Q6600 prosessor :)

 

Noen som har en anbefaling av god kjølepasta og kjølevifte? Setter en makspris på 300-500 kroner.

Artic Silver 5 + Thermaltake Big Typhoon VX får du til under 500 kroner :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har klokka min 3Ghz Core 2 Duo til 3,4 nå. Har kun satt opp fsb til 378 og senket ramen et hakk så den ligger på 1163Mhz. (1066 Ram)

 

Er dette riktig måte å klokke en tokjerne prosessor på? Eller er det noen annen løsning som er bedre? Temperaturen jeg har nå er 28 på non-load med 1.36V på kjernen.

Lenke til kommentar

Du kan godt senke ramen et hakk til slik at den ikke skaper problemer for deg når du skal teste når systemet er stabilt.

 

Du sier du bare har satt opp FSB, og dette er jo forsåvidt greit, men selv liker jeg å sette de fleste verdiene manuelt. Hvis du setter vCore til 1,35 og så kan du skru FSB opp litt etter litt, gjerne 10MHz av gangen. Så stabilitetstester du 5 minutt på hver frekvens helt til en eller flere av kjernene feiler. Deretter kan du enten skru opp volten to hakk om temperaturene tillater det (eller senke FSB om du synes temperaturene er høye nok), og så må du til slutt teste systemet grundig.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Husk!

21 grader er under ingen last og prosessoren er klokket ned til 2 GHz. Temperaturen leser eg av med Sandra og AI SUITE. Ligger på det samme i bios. Under last når prosessoren klokker seg opp stiger tempen raskt til 40 grader. Er dønn stabil ved 3 GHz. Har ikke prøvd å klokket i bios eller stille på volten.

 

Godt mulig sensoren er litt feil....

Lenke til kommentar
Husk!

21 grader er under ingen last og prosessoren er klokket ned til 2 GHz. Temperaturen leser eg av med Sandra og AI SUITE. Ligger på det samme i bios. Under last når prosessoren klokker seg opp stiger tempen raskt til 40 grader. Er dønn stabil ved 3 GHz. Har ikke prøvd å klokket i bios eller stille på volten.

 

Godt mulig sensoren er litt feil....

Legg til 15C grader så stemmer temperaturene. Eller last ned nyeste CoreTemp for å vise riktig temperaturer. Everest Ultimate 4.0 viser også riktig.

Lenke til kommentar
En annen liten ting, CPU Z viser kun 567 MHz på ram, uansett loaden på prosessor. Men ganget med to stemmer det jo, viser CPU Z bare halve MHz verdien av en eller annen grunn? Fordi det er Dual Data Rate?

Jepp, CPU-Z viser frekvensen, og så må du gange den med to siden det er dual data rate.

Lenke til kommentar
Huff... tror jeg har drept e6600´en min :!: har planslipt...og har en teori om at det kanskje ble litt varmt under prosessen :ermm: æsj :p

 

edit: men den ble veldig pen og blank da :dremel:

 

At det ble for varmt annser jeg som umulig, siden du da ikke ville kunne holde i den. Anntar også at den er utsatt for endel varme under produksjon. Noe som kan skje er at det kryper noe kobberstøv under IHS og kortslutter, eller har ligget støv på andre utsatte områder. Dette er jo mer eller mindre alt som kan gå galt under "lapping", med unntak av vann selfølgelig.

Ta CPU ut, og gnikk skikkelig rent med ren alkohol spesiellt på baksiden, og blås ren under IHS, er du heldig så våkner den til liv igjen;)

Har faktisk hørt om lignende tillfeller før, hvor CPU plutselig virket igjen etter denne prosessen. Lønner seg å teipe igjen hullene i IHS 100%, så er man sikker på at det går bra;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...