Gå til innhold

Den store Intel Core 2 Duo/Quad tråden !

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Takker, jeg fant "Intel® Processor Identification Utility"

Er det riktig?

9647151[/snapback]

Dette er bare et program for å, som beskrivelsen sier, identifisere prosessoren man har. Har heller ingen slags dobbelkjerne-patch inne, så for Intel er nok ikke dette nødvendig.

Lenke til kommentar

Den viser oppmot 60 grader idle i bios, ikke noe os installert enda.. :( kanskje investere i ekstra kjølepasta mens jeg bestiller nye kjøler, synes 60 er MYE, men jeg vet ikke hva som er normalt på denne med boxed kjøleren fra intel

Når er det den kommer opp i 60 grader, ved vanlig bruk, eller når du kjører f.eks Prime95?

9645982[/snapback]

Lenke til kommentar

Det var alt for varmt ja. 30-40 grader hadde vært mer passende. Under load vil du trolig komme alt for høyt, så jeg anbefaler at du prøver på nytt å feste kjøleren uansett hvor vanskelig det er. Jeg kan forresten trøste deg med at det nok er mye enkelere å feste stock kjøler enn det er med den jeg har, og spesielt i det trange kabinettet jeg har.

Lenke til kommentar

sliter voldsomt med å feste denne skikkelig... det virker som de fire festene og klipsene sitter skikkelig liksom, de kan ikke rikkes, og klipsene er gjennom hovedkortet også... så jeg synes dette er rart at den ble så høy.... :( Men dersom det ikke er skadelig å fjerne det metall dekselet som sitter over cpu på hk, så kan jeg kanskje gjøre det slik at kjøleribba kommer nærmere

Lenke til kommentar
den er helt opp mot 60 grader og den er ikke engang overklokket.... slet verre med å få festet denne kjøleren pga de dårlige klipsene så lite keen på å ta den vekk igjen :(

9645938[/snapback]

Ja, stockkjøleren er ganske knotete å montere med mindre man skjønner prinsippet.

Vil anbefale at om du tar av kjøleren, så se litt på klemmene og ta festet opp og ned så du ser hvordan den fungerer. Pilene på festene er også _meget_ misvisende spør du meg.

Lenke til kommentar
den er helt opp mot 60 grader og den er ikke engang overklokket.... slet verre med å få festet denne kjøleren pga de dårlige klipsene så lite keen på å ta den vekk igjen :(

9645938[/snapback]

Ja, stockkjøleren er ganske knotete å montere med mindre man skjønner prinsippet.

Vil anbefale at om du tar av kjøleren, så se litt på klemmene og ta festet opp og ned så du ser hvordan den fungerer. Pilene på festene er også _meget_ misvisende spør du meg.

9650740[/snapback]

Hehe, ja, først trodde jeg man skulle dreie pilene som indikert for å feste kjøleren...

AtW

Lenke til kommentar

driver å stresstester min q6600 nå, boxed vifte og har fjernet cpu-rammen og klarer ikke mer enn 2926mhz uten å røre volten (som er default på 1.250V i bios. Vcoren i Cpuz viser i underkant av 1.200V).

Ligger på 71-73 i temp ifølge core temp noe som jeg synes er ganske mye i og med at folk på forumet rapporterer så lite som 50-60 grader max..

Kabinettet har forøvrig god luftsirkulasjon.

er tempen min for høy? kan d være at jeg har for lite kjølepasta på?

Endret av pinpoint
Lenke til kommentar
driver å stresstester min q6600 nå, boxed vifte og har fjernet cpu-rammen og klarer ikke mer enn 2926mhz uten å røre volten (som er default på 1.250V i bios. Vcoren i Cpuz viser i underkant av 1.200V).

Ligger på 71-73 i temp ifølge core temp noe som jeg synes er ganske mye i og med at folk på forumet rapporterer så lite som 50-60 grader max..

Kabinettet har forøvrig god luftsirkulasjon.

er tempen min for høy? kan d være at jeg har for lite kjølepasta på?

9660618[/snapback]

Overklokking med orginalkjøleren på en Quad er nok ikke veldig bra for å få fine temps.

Og disse som rapporterer 50-60C på luft og overklokking ville jeg tatt med en klype salt. Sålenge ting er stabilt på orginal vcore, så er nok den tempraturen du har lite å bry seg om sålenge disse er under 4xprime95..

Lenke til kommentar

Jeg har 60 grader full load med vcore på 1,2v (på luft med lukket kabinett), men klarer såklart ikke høye frekvenser med så liten volt. Så 60 grader full load på quad bør du som Ourasi sier ta med en klype salt (luftkjøling såklart). Da er det umulig et 24/7 oppsett.

Lenke til kommentar

har ikke lest noe i denne tråden, så håper noen kan svare selv om det sikkert er nevnt flere ganger.

hvordan er det med Core 2 Quad E6600 og overklokking? er alle bra overklokkere? eller er det kun enkelte? hvor mye er vanlig og komme opp i? 3Ghz?

hvordan er orginal vifta? bør det byttes ut ved overklokking? eller holder den følge?

Lenke til kommentar
har ikke lest noe i denne tråden, så håper noen kan svare selv om det sikkert er nevnt flere ganger.

hvordan er det med Core 2 Quad E6600 og overklokking? er alle bra overklokkere? eller er det kun enkelte? hvor mye er vanlig og komme opp i? 3Ghz?

hvordan er orginal vifta? bør det byttes ut ved overklokking? eller holder den følge?

Altså, det finnes vel ingen modell som heter Core 2 Quad E6600, men derimot er det en som heter Core 2 Dual E6600 og en som heter Core 2 Quad Q6600. De fleste tokjerneprosessorene er ja, ganske bra overklokkere, spesielt de med G0 stepping istedet for B3 (E6750, E6850, noen Q6600 osv. Se tidligere meldinger for mer info.) Hvor mye GHz spørs på modellen.

Originalvifta suger, bare så det er sagt, uansett egentlig.

Lenke til kommentar

Kan sei meg helt enig i at den orginal kjøleren til intel er knotete å montere. Men nå bruker eg en Zalman CNPS 9700...topp kjøler.

Min Quad6600 ligger på rundt 21-25 grader ved vanlig bruk, og 30-40 under stress.

Har et Asus p5b-pluss som er satt på auto. Prosessoren blir klokket ned til 2GHz under liten last, og klokker seg opp til 3 GHz ved stress. Har kun prøvd å klokke den via AI SUITE..der volten blir satt automatisk ser det ut som...kom til 3GHz og da var det stopp.

Hvor mye volt vil dere anbefale under luft...lyst å se hvor langt den klokker.

Eg har ikke G0

Eirik

Lenke til kommentar
Kan sei meg helt enig i at den orginal kjøleren til intel er knotete å montere. Men nå bruker eg en Zalman CNPS 9700...topp kjøler.

Min Quad6600 ligger på rundt 21-25 grader ved vanlig bruk, og 30-40 under stress.

Har et Asus p5b-pluss som er satt på auto. Prosessoren blir klokket ned til 2GHz under liten last, og klokker seg opp til 3 GHz ved stress. Har kun prøvd å klokke den via AI SUITE..der volten blir satt automatisk ser det ut som...kom til 3GHz og da var det stopp.

Hvor mye volt vil dere anbefale under luft...lyst å se hvor langt den klokker.

Eg har ikke G0

Eirik

Hehe, 21 grader på quad er nok dessverre ikke tilfelle uansett hvor liten volt og klokk det er på den :)

Hvilket program er det du bruker tli å lese av temperaturen? Og er dette på kjernene foresten? Eller på "CPU"?

Kunne du kanskje testet med Everest eller CoreTemp får å sjekket kjernetemperaturene? Det som blir brukt som sammenlignings-temperatur :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...