lucky666 Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Mulig noen har sagt det før, men hvilke problemer er det med s-ata disker? 9639539[/snapback] Dette ser ut til å gjelde store disker på 500 gb og større.Samsung og muligens WD sliter med dette i Premium.Har selv en Seagate 320gb i Premium,og har ikke problem av noe slag. Ryktene sier at Asus jobber med en bios nå,som skal fikse problemet. Lenke til kommentar
jin_X Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Hei! Går nå med planer om å kjøpe meg ny pc. Har satt opp dette hovedkortet sammen med Intel Core 2 Duo E4400. Har ikke så veldig peiling på dette. Men er det store forskjeller opp til Core 2 Duo E4500 så det vil være lurere av meg å kjøpe denne? Det er jo ikke store pris tillegget å gå opp til denne, men er jo kun snakk om 2 til 2,2GHz. Eller vil det være lurt av meg å satse på Core 2 Duo E6550 da denne har 4MB cache og høyere busshastighet? Den blir isåfall det høyeste jeg vil gå med tanke på pris. Takk for alle svar Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Mulig noen har sagt det før, men hvilke problemer er det med s-ata disker? 9639539[/snapback] Dette ser ut til å gjelde store disker på 500 gb og større.Samsung og muligens WD sliter med dette i Premium.Har selv en Seagate 320gb i Premium,og har ikke problem av noe slag. Ryktene sier at Asus jobber med en bios nå,som skal fikse problemet. 9640202[/snapback] Hvilke kontroller er det som sliter med de? Er det ikke både en intel-sak og en marvell-sak på dette kortet? AtW Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 Hei! Går nå med planer om å kjøpe meg ny pc. Har satt opp dette hovedkortet sammen med Intel Core 2 Duo E4400. Har ikke så veldig peiling på dette. Men er det store forskjeller opp til Core 2 Duo E4500 så det vil være lurere av meg å kjøpe denne? Det er jo ikke store pris tillegget å gå opp til denne, men er jo kun snakk om 2 til 2,2GHz. Eller vil det være lurt av meg å satse på Core 2 Duo E6550 da denne har 4MB cache og høyere busshastighet? Den blir isåfall det høyeste jeg vil gå med tanke på pris. Takk for alle svar 9640320[/snapback] Gå for E6550 du. Det er den beste av dem alle. Skal tru den er klokkevennlig også Lenke til kommentar
Blank_File Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Det er jeg helt enig i Nizzen, hvis jeg la det frem sånn så var ikke det meningen. Poenget mitt var bare at Geil ikke er noe dårlig merke. Jeg er helt enig i det du sier Geil har jo sin high-end serie som er meget god 9640186[/snapback] RAM er det jeg kan minst om, og derfor det vanskeligste for meg å velge. Jeg er så utrolig i tvil om hvor gode RAM jeg faktisk trenger hvis jeg kaller meg en medium overklokker? Lenke til kommentar
laerda Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Hei! Går nå med planer om å kjøpe meg ny pc. Har satt opp dette hovedkortet sammen med Intel Core 2 Duo E4400. Har ikke så veldig peiling på dette. Men er det store forskjeller opp til Core 2 Duo E4500 så det vil være lurere av meg å kjøpe denne? Det er jo ikke store pris tillegget å gå opp til denne, men er jo kun snakk om 2 til 2,2GHz. Eller vil det være lurt av meg å satse på Core 2 Duo E6550 da denne har 4MB cache og høyere busshastighet? Den blir isåfall det høyeste jeg vil gå med tanke på pris. Takk for alle svar 9640320[/snapback] Gå for E6550 du. Det er den beste av dem alle. Skal tru den er klokkevennlig også 9640333[/snapback] Tviler på at han er i tvil om hvilken som er best. Spørsmålet er vel om den er så mye bedre at det er noe poeng i å legge i mer spenn. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Det er jeg helt enig i Nizzen, hvis jeg la det frem sånn så var ikke det meningen. Poenget mitt var bare at Geil ikke er noe dårlig merke. Jeg er helt enig i det du sier Geil har jo sin high-end serie som er meget god 9640186[/snapback] RAM er det jeg kan minst om, og derfor det vanskeligste for meg å velge. Jeg er så utrolig i tvil om hvor gode RAM jeg faktisk trenger hvis jeg kaller meg en medium overklokker? 9640697[/snapback] Da kan du ikke gå feil med dette valget. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Det er jeg helt enig i Nizzen, hvis jeg la det frem sånn så var ikke det meningen. Poenget mitt var bare at Geil ikke er noe dårlig merke. Jeg er helt enig i det du sier Geil har jo sin high-end serie som er meget god 9640186[/snapback] RAM er det jeg kan minst om, og derfor det vanskeligste for meg å velge. Jeg er så utrolig i tvil om hvor gode RAM jeg faktisk trenger hvis jeg kaller meg en medium overklokker? 9640697[/snapback] Da kan du ikke gå feil med dette valget. 9641253[/snapback] Har bestilt disse selv, men har ikke lest så veldig mye om de: Er de klokkevennlige? Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 kjeksomanen:Ta en titt her Lenke til kommentar
jin_X Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Hei! Går nå med planer om å kjøpe meg ny pc. Har satt opp dette hovedkortet sammen med Intel Core 2 Duo E4400. Har ikke så veldig peiling på dette. Men er det store forskjeller opp til Core 2 Duo E4500 så det vil være lurere av meg å kjøpe denne? Det er jo ikke store pris tillegget å gå opp til denne, men er jo kun snakk om 2 til 2,2GHz. Eller vil det være lurt av meg å satse på Core 2 Duo E6550 da denne har 4MB cache og høyere busshastighet? Den blir isåfall det høyeste jeg vil gå med tanke på pris. Takk for alle svar 9640320[/snapback] Gå for E6550 du. Det er den beste av dem alle. Skal tru den er klokkevennlig også 9640333[/snapback] Tviler på at han er i tvil om hvilken som er best. Spørsmålet er vel om den er så mye bedre at det er noe poeng i å legge i mer spenn. 9641088[/snapback] Sant som du sier, kunne vært greit å vite om det er verdt pengene. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 kjeksomanen:Ta en titt her 9641482[/snapback] Takker. La inn et innlegg der også; ta en titt, kan hende du/dere vet svaret Lenke til kommentar
mazel Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Men hva mener folket her om cpu temp på rundt 60 grader på en Intel Quad 6600 2,4....er dette for høyt, eller normalt med standard kjølevifte som følger med boxed versjon? Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Men hva mener folket her om cpu temp på rundt 60 grader på en Intel Quad 6600 2,4....er dette for høyt, eller normalt med standard kjølevifte som følger med boxed versjon? 9644939[/snapback] Er dette uklokket? Temperaturen er ikke for høy med tanke på daglig bruk, men den er litt høy i forhold til hva man kanskje skulle forventet dersom du ikke har overklokket. Nå har jeg riktignok aldri brukt en stock kjøler til en Q6600, men jeg har fortstått det slik at denne ikke skal være så dårlig som stock kjølere pleier å være. I så fall kan det være at du har litt dårlig kontakt mellom kjøler og CPU. Kanskje du kan prøve å ta bort rammen som holder fast CPUen. Det har gjort at mange har fått satt tempen ned med opp mot 10°C. Lenke til kommentar
mazel Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 den er helt opp mot 60 grader og den er ikke engang overklokket.... slet verre med å få festet denne kjøleren pga de dårlige klipsene så lite keen på å ta den vekk igjen Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Når er det den kommer opp i 60 grader, ved vanlig bruk, eller når du kjører f.eks Prime95? Lenke til kommentar
tAno16 Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) Har akkurat fyr opp min Q6600 med Noctua-U9F. er i bios nå, og ser tempen 45 grader. Det er jo ganske høyt til å være noctua, og helt uten load. Kan være det at jeg stressa fert når jeg skulle feste selve kjøleren oppå prosessoren. Satte den nedåp, men glei mye på pastaen, ogår jeg skulle feste skruene , vel alt gik så fort, men tror den vippa litt. , er på 46grader nå. EDIT: Bygget den nettop. Stopper på 46, men nå skal jeg prøve å legge inn vista å se hva som skjer. Endret 5. oktober 2007 av tAno16 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Med boxed kjøleren burde dere ikke forvente særlig rom for overklokking. Quad core Kentsfield blir veldig varm! Skal man over 3.0 Ghz burde man investere i en såkalt high-end kjøler som ThermalRight Ultra120 Extreme. @ tAno16 Noctua-U9F er versonen med 92mm vifte. Den som folk flest har er den versonen med 120 mm vifte... forskjell i ytelse på disse. Lenke til kommentar
Mr.Sparkle Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Hei igjen folkens, jeg har nettop bestilt meg en 2 Duo 3.0GHz, min første multicore prosessor. En venn av meg har en AMD64 X2, og han måtte innstallere et, hva skal jeg kalle det, støtteprogram eller drivere for å hjelpe XP å bruke prosessoren optimalt. Trengs dette på Intel? Hovedkortet jeg har kjøpt til er forresten Asus P5K Premium. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
tAno16 Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) @ tAno16Noctua-U9F er versonen med 92mm vifte. Den som folk flest har er den versonen med 120 mm vifte... forskjell i ytelse på disse. 9646398[/snapback] Så du mener at tempen kansje er normal for noctua 92mm? hmm, syntes nå 46 grader idle i bios var nye. Har ikke engang installert noe operativsystem. EDIT: Her tror jeg man kan laste ned drivere for Duo prosessorer. http://downloadcenter.intel.com/Product_Fi...D=2558&lang=eng Endret 6. oktober 2007 av tAno16 Lenke til kommentar
Mr.Sparkle Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Takker, jeg fant "Intel® Processor Identification Utility" Er det riktig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå