Gå til innhold

Den store Intel Core 2 Duo/Quad tråden !


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1,4v er faktisk nøyaktig det jeg trenger for å kjøre stabilt på 3,0Ghz med min Q6600. Jeg har nok ikke vært så fryktelig heldig med min cpu.

9477509[/snapback]

De fleste med Q6600 jeg har sett, klarer 3.0GHz på 1.3V.

9478076[/snapback]

Ja, jeg har lagt merke til det. Riktignok faller vCore ned til 1,200v under full load, så det er mulig at jeg hadde klart meg med lavere spenning dersom jeg hadde et annet hovedkort.

Lenke til kommentar

Skal forta en stegvis oppgradering fra Athlon XP til C2D frem til januar. Derfor hadde jeg tenkt å kjøpe et ASRock 4CoreDual-SATA2 (Skal beholde AGP og DDR1 komponentene en stund til) og en E6750. Spørsmålet er om E6750 støttes av HK som har max FSB på 1066mhz? Vil prosessoren gå ned fra 1333 og fungere med redusert FSB, eller må jeg velge et annet HK og kjøpe GPU og minne i samme slengen?

 

Hadde håpet å kunne gjøre oppgraderingen stykkevis og delt. Da var dette et meget hendig HK.

Lenke til kommentar
Skal forta en stegvis oppgradering fra Athlon XP til C2D frem til januar. Derfor hadde jeg tenkt å kjøpe et  ASRock 4CoreDual-SATA2 (Skal beholde AGP og DDR1 komponentene en stund til) og en E6750. Spørsmålet er om E6750 støttes av HK som har max FSB på 1066mhz? Vil prosessoren gå ned fra 1333 og fungere med redusert FSB, eller må jeg velge et annet HK og kjøpe GPU og minne i samme slengen?

 

Hadde håpet å kunne gjøre oppgraderingen stykkevis og delt. Da var dette et meget hendig HK.

9487298[/snapback]

 

Skal du ha E6750 vil ikke det gå med det hovedkortet

Lenke til kommentar
Skal du ha E6750 vil ikke det gå med det hovedkortet

9487339[/snapback]

 

Tja, vet ikke helt hva jeg skal tro. Fant denne på et annet Forum

Also, I didn't know this either... I bought E6750 CPU's to go in it... with the multx locked at 8, I get 2.13GHz.  HAve to see if I can get it somewhat faster.

 

I should have researched this... make SURE you do not get a 1333fsb CPU with this board.

For meg ser det da ut som om multiplier blir justert ned for at CPU skal komme under 1066 FSB?
Lenke til kommentar
Skal du ha E6750 vil ikke det gå med det hovedkortet

9487339[/snapback]

 

Tja, vet ikke helt hva jeg skal tro. Fant denne på et annet Forum

Also, I didn't know this either... I bought E6750 CPU's to go in it... with the multx locked at 8, I get 2.13GHz.  HAve to see if I can get it somewhat faster.

 

I should have researched this... make SURE you do not get a 1333fsb CPU with this board.

For meg ser det da ut som om multiplier blir justert ned for at CPU skal komme under 1066 FSB?

9491850[/snapback]

 

multiplieren har ingen innvikning på FSB. Det som i tilfelle må skje er at FSB'en senkes. Men jeg har mine tvil om dette, og i tilfelle vil det jo være kjedelig å kjøpe en cpu som kjører på lavere frekvens enn det den er laget for. Men jeg vil tro pcen ikke ville startet om du satte en 1333-cpu i dette hovedkortet. Men, det er jo vanskelig å vite om du ikke prøver :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...