Gå til innhold

Den store Intel Core 2 Duo/Quad tråden !

Anbefalte innlegg

En av tingene jeg hadde håpet på før jeg kjøpte min Q6600, var at utpakking og lignende ville bli mye raskere. Vel...det gikk tregt med min gamle P4 3.0C, men det går enda tregere nå. Jeg har sett at i Winrar er det et valg som heter "Multithreading", som er aktivert som standard. Jeg hadde håpet på at dette betydde at det ble full pupp på alle fire kjerner, men den fæle sannheten er at den så og si aldri kommer over 20 % på den ene kjernen den bruker. Dette gjør at utpakking tar forferdelig lang tid. Skal det være slik? Er det andre som får benyttet kjernene sine bedre til dette formålet?

Jeg bruker Winrar 3.70, Vista x64 og en splitter ny Western Digital.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En av tingene jeg hadde håpet på før jeg kjøpte min Q6600, var at utpakking og lignende ville bli mye raskere. Vel...det gikk tregt med min gamle P4 3.0C, men det går enda tregere nå. Jeg har sett at i Winrar er det et valg som heter "Multithreading", som er aktivert som standard. Jeg hadde håpet på at dette betydde at det ble full pupp på alle fire kjerner, men den fæle sannheten er at den så og si aldri kommer over 20 % på den ene kjernen den bruker. Dette gjør at utpakking tar forferdelig lang tid. Skal det være slik? Er det andre som får benyttet kjernene sine bedre til dette formålet?

Jeg bruker Winrar 3.70, Vista x64 og en splitter ny Western Digital.

9434642[/snapback]

Spørs jo hvor stort det er det du pakker ut, pakker du ut på et drev, så skal det jo både leses og skrives til disken samtidig, tviler på at det går så enormt fort, er ikke sikkert CPUen er begrensingen da.

AtW

Lenke til kommentar
Spørs jo hvor stort det er det du pakker ut, pakker du ut på et drev, så skal det jo både leses og skrives til disken samtidig, tviler på at det går så enormt fort, er ikke sikkert CPUen er begrensingen da.

AtW

9434676[/snapback]

Det gjør jeg, men det gikk raskere tidligere med samme type disk. Jeg skal teste ut 7-Zip for å se om det fungerer bedre for meg.

Lenke til kommentar

AtW

9434676[/snapback]

Det gjør jeg, men det gikk raskere tidligere med samme type disk. Jeg skal teste ut 7-Zip for å se om det fungerer bedre for meg.

9434705[/snapback]

Det er ikke CPU som begrenser deg der, men disken og om den er defragmentert eller ikke, hvor mye plass det er igjen osv.

Lenke til kommentar
Det er ikke CPU som begrenser deg der, men disken og om den er defragmentert eller ikke, hvor mye plass det er igjen osv.

9436289[/snapback]

Jeg nevnte at maks 20 % av én kjerne ble benyttet, så det er ganske åpenbart at det ikke er begrensningene til CPU som er problemet. Disken er som sagt helt ny, nesten tom, og ikke fragmentert. Derfor velger jeg å tro at Winrar og Vista x64 ikke er helt godvenner.

Lenke til kommentar

Det er jo sant... Det er jo fysisk umulig.. Det strider jo bare imot alle lover..! Lavere temp på cpu enn ambient er ikke mulig...

Men jeg skjønner seriøst ikke åssen dessa gutta har fått til hva de har fått til... 3,6Ghz stabilt med 47 grader på hver kjerne på LUFT? Hva er dette fornoe a?

Må seff være en sensorfeil, men bra og få over 1000mhz ekstra på luft...

Lenke til kommentar

Jeg har dristet meg opp på 3,2 GHz på min Q6600, og jeg har nå kjørt Prime95 en liten stund for å teste om det er stabilt. Hittil er alt stabilt, men temperaturene jeg får er rimelig drøye:

Temperaturer:

Hovedkort 49 °C (115 °F)

CPU 69 °C (156 °F)

CPU #1 / Kjerne #1 83 °C (181 °F)

CPU #1 / Kjerne #2 83 °C (181 °F)

CPU #1 / Kjerne #3 75 °C (167 °F)

CPU #1 / Kjerne #4 75 °C (167 °F)

Er dette for vamt? Jeg bør kanskje klokke den ned til f. eks. 3,0 GHz?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...