Gå til innhold

Den store Intel Core 2 Duo/Quad tråden !

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv Intel Core 2 Duo E6420 2,13 ghz (u-klokka, skal ikke klokke heller)

Tempen ligger fra alt til 31 til nesten 40....(40 er når jeg spiller bf2 på full grafikk i et par timer)

Jeg vurderer å kjøpe meg en kjøler som er: Stille, billig og bra kjøling....

Når jeg skal bytte, er det lurt å følge rådet ved å ta av det lokket på socketen på hk'et? ;)

Lenke til kommentar
Har selv Intel Core 2 Duo E6420 2,13 ghz (u-klokka, skal ikke klokke heller)

Tempen ligger fra alt til 31 til nesten 40....(40 er når jeg spiller bf2 på full grafikk i et par timer)

Jeg vurderer å kjøpe meg en kjøler som er: Stille, billig og bra kjøling....

Når jeg skal bytte, er det lurt å følge rådet ved å ta av det lokket på socketen på hk'et? ;)

9040224[/snapback]

He he...40 grader når du spiller er jo ingenting :p

Her oppe i nord med 26grader i stua blir cpu´en min 70 grader under orthostest, og det med en big thypoon 120vx...ingen fare :whistle:

Under spilling er den max 50grader ;)

Lenke til kommentar
Uansett hvordan du vrir og vender på det så er 105 watt veldig mye.

9033150[/snapback]

Nei det er ikke det. Min gamle P4 3.2GHz bruker Ca 115W. Min gamle bærbare amd 3000(1.8GHz) bruker ca 89W. Min amd Fx 60 bruker ca 130W.

Så 105W på Q6600 er lite med tanke på at det er 4 core som kjører på 2.4GHz.

De nye prosesorene til intel bruker veldig lite strøm, det er årsaken til at amd er på vei ut fra mitt hjem. Bruker de til F@H i dag.

Lenke til kommentar
Nei det er ikke det. Min gamle P4 3.2GHz bruker Ca 115W. Min gamle bærbare amd 3000(1.8GHz) bruker ca 89W. Min amd Fx 60 bruker ca 130W.

Så 105W på Q6600 er lite med tanke på at det er 4 core som kjører på 2.4GHz.

De nye prosesorene til intel bruker veldig lite strøm, det er årsaken til at amd er på vei ut fra mitt hjem. Bruker de til F@H i dag.

105 watt er mye for en prosessor. Selv om det ikke er det høyeste forbruket noen gang, er det mye.

At grunnen til at prosessorene bruker så mye strøm er at de har fire kjerner, endrer ikke det faktum at de bruke mye strøm.

Lenke til kommentar
xNINJA: Ok da. Eg gir opp. Dere tar ikke poenget mitt.

Poenget ditt er at Core-arkitekturen er svært energieffektiv, er det ikke? Det er den jo, men selv med ~25 watt per kjerne, bruker en firekjerneprosessor mye strøm. Det er poenget mitt.

Endret av xNINJA
Lenke til kommentar

Jeg spør igjen ettersom at jeg ikke har fått noe svar:

Vil en zalman CNPS9700 klare en quad (les Q6600) greit nok, uten noen helt syke temperaturer, eller burde jeg skaffe vann. Skal ikke overklokke ekstremt, men vis temperaturene tillater det så prøver jeg ca 3ghz.

Lenke til kommentar

Men hva yter best og hva er det man bør kjøpe idag? Dual-core eller quad-core? Er usikker på om jeg etter 22. juli bør stå fast på E6600, velge Q6600 eller velge en av de nye i E6*50-serien! Jeg driver litt videoredigering med Adobe Premiere Pro, Photoshop og alt sånn vanlig som film, musikk, surfing osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...