Gå til innhold

Den store Intel Core 2 Duo/Quad tråden !

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Til dere som har Conroe med G0 stepping (E6850) så har det kommet ny CoreTemp som viser riktige temperaturer her.

9382164[/snapback]

Denne funka ikkje for meg i vista 64 :( Er det noen her som få den til i vista 64?

Ny CPU-Z som viser riktig volt på e6850 :w00t: (funker i vista 64) :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
så 500+ FSB vil ikke være noe problem på denne prossessoren(på lav multipler)?

Det er ikke mulig å treffe en fsb-vegg? :hmm:

9384066[/snapback]

Uten noen voltmod på hovedkortet er det ganske uvanlig å få over 500 fsb.

Mitt p5k dlx klarer 465 fsb eller.no

Lenke til kommentar

Har nå planslipt både Thermalright Extreme kjøleren og min Q6600 i håp om å få ned tempraturen på 2 av corene. Disse 2 lå 7-8C høyere enn de andre 2, og etter denne helvetes jobben viste det seg at dette slitet medførte litt bedre tempraturer, men de 2 varme corene er fremdeles 7-8C varmere enn de 2 andre. Går det an å fjerne denne IHS på Q6600??

Har dere har noen ideer om hva jeg skal finne på nå, mottas dette med åpne armer....

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Planslip IHS.

9388939[/snapback]

Leser du posten min litt nøyere ser du at dette allerede er gjort, med god effekt på kun de 2 gode corene, de 2 varme er like varme.......

Ellers et godt råd, men dette er altså gjort, og tok 4-5 timer.... :thumbup:

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Var det, det du mente med "lapping"?

Ellers ser jeg ikke det står noe om at IHS er planslipt...

Fjerne IHS er jo litt risky, skal selv teste dette på en gammel P4 om en stund, tenker jeg.

Kan jo komme meg info om hvordan det var, hvis du vil?

9388945[/snapback]

Joda, planslipt er jo det norske ordet, og sikkert bedre å bruke her, posten er oppdatert med dette...

Det som suger balle nå, er jo at jeg har planslipt CPU, etter annbefaling fra alle hold, og så viser det seg at det er dårlig kontakt med IHS, ikke like lett å bytte nå da på garanti..

Kjenner jeg er heftig varm i toppen nå, en CPU som kun nyter godt av bedre kjøling på 2 av 4 corer, fy f... :no:

Lenke til kommentar
Hva er temperaturen på kjernene?

Ikke det at det spiller SÅ stor rolle, men er bare nysgjerrig :p

9388957[/snapback]

Idle akkurat nå 33C-33C-38C-40C, 4xprime95 58C-58C-63C-65C. Dette på 3.33ghz på everest lest volt på 100% last 1.38v, idlevolten er 1.41..

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

9388957[/snapback]

Idle akkurat nå 27C-28C-35C-37C, 4xprime95 57C-57C-65C-70C. Dette på 3.33ghz på everest lest volt på 1.37v, idlevolten er 1.41

9388967[/snapback]

Begge mine 4 kjernere har to kalde og to varme kjerner. Måtte planslipe både IHS og vannblokk. Best resultat fikk jeg da jeg kun brukte 240 papir. Det blir ikke så grovt som man skulle tro, og IBM mener også at små riller til kjølepastaen er bra :- )

Lenke til kommentar

9388957[/snapback]

Idle akkurat nå 27C-28C-35C-37C, 4xprime95 57C-57C-65C-70C. Dette på 3.33ghz på everest lest volt på 1.37v, idlevolten er 1.41

9388967[/snapback]

Begge mine 4 kjernere har to kalde og to varme kjerner. Måtte planslipe både IHS og vannblokk. Best resultat fikk jeg da jeg kun brukte 240 papir. Det blir ikke så grovt som man skulle tro, og IBM mener også at små riller til kjølepastaen er bra :- )

9388972[/snapback]

Vel, mine 2 varme er akkurat like mye varmere enn de 2 kalde etter en meget pen planslipings jobb. Så noe er mer enn dette lar seg ikke gjøre uten kanskje å fjerne IHS, og det har jeg ikke lyst til å prøve på....

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Ourasi: Blir det noe spesielt mønster i kjølepastaen? Legg på et supertynt lag og se etter ujevnheter etter en montering. Kan gi noe hint om hvor feilen er.

Min kommer seg etterhvert nå, relativ temp er: 40-43-42-38 på 1.28v idle. Langt lavere enn hva den var før planslipingen.

Endret av hifiking
Lenke til kommentar
Ourasi: Blir det noe spesielt mønster i kjølepastaen? Legg på et supertynt lag og se etter ujevnheter etter en montering. Kan gi noe hint om hvor feilen er.

Min kommer seg etterhvert nå, relativ temp er: 40-43-42-38 på 1.28v idle. Langt lavere enn hva den var før planslipingen.

9388983[/snapback]

Det er ikke noe galt over IHS, kjøleren har så og si kontakt med 100% av IHS.

Problemet ser ut til å ligge under IHS, enten det ellers så er tempmålerne i kjernene helt på bærtur, noe som selvsagt kan være en plausibel forklaring på dette fenomenet....

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

9388957[/snapback]

Idle akkurat nå 33C-33C-38C-40C, 4xprime95 58C-58C-63C-65C. Dette på 3.33ghz på everest lest volt på 100% last 1.38v, idlevolten er 1.41..

9388967[/snapback]

Du har jo grisefine temperaturer da! Jeg har også to kjerner (#0 og #1) som er ca 5-6 grader varmere enn de andre to. Det er nok helt normalt.

For øvrig kan jeg nevne at mine to varmeste under 4xPrime95 ved 3Ghz ligger på 74°C. Da er vCore satt til 1,45v, men den dropper ned til 1,240v under load. Jeg har planslipt også IHS og den kjøles av en Noctua 120.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...