Gå til innhold

Den store Intel Core 2 Duo/Quad tråden !


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
2GHz på hver kjerne.

9278308[/snapback]

da er det noe galt med min laptop, fordi jeg kjørte en test, og den viser 1Ghz per kjerne.... :/

9278372[/snapback]

Jeg har akkurat samme "problem". Er vel ikke akkurat noe problem for meg men. Har C2D 2.0GHz, og i noen programmer vises det 1Ghz på hver kjerne og i andre så vises det riktig; altså 2GHz.

 

Har Inspiron 9400

Endret av håvard87
Lenke til kommentar
hvorfor skulle den gjøre det? O.o

9278422[/snapback]

 

Det er vel noe ala Cool 'n Quiet teknologien til AMD. På den måten klokkes prosessoren ned når de høye frekvensene ikkje trenges, og klokkes umiddelbart opp igjen når nødvendig. Dette er, som sagt, for å spare strøm og senke temperatur.

Lenke til kommentar

Sitter å kjører Prime95 på min Q6600 @ 3.33 Ghz. Jeg har 3 forskjellige programmer som viser klokkehastigheten; ThrottleWatch, CPUz og CPUSpeed. Alle skal liksom måle klokka på CPU real time. Men av og til så ser jeg multiplier synke til 6X i CPUz! Mens jeg primer altså, og jeg har slått av C1E og Speedstep i BIOS. De to andre programmene viser samme hastighet på CPU hele tiden, den dropper ikke der.

 

Merklig! Har dere sett dette? Temperaturen holder seg under 80 grader, så prosessoren kan umulig throttle. Må legge til at når multiplier dropper i CPUz, så gjør temperaturen også.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Det er et høyt tall... Du må jo kjenne at laptopen er glovarm da?

 

Har en laptop selv, som blir møkkvarm etter et par timer. Den blir så varm at den skrur seg av til og med... Tror den runder 80 tallet like før den skrur seg av jeg..

 

Og dette er p.g.a jalla vifte på den, men jeg gidder ikke å reparere den..

Lenke til kommentar
har også ett lite problem...

jeg kjørte en test på laptopen,

en stress-test... (for å måle hvor varm CPUene blir)

 

og de gikk opp til 86 Grader...

 

det jeg lurer på er om det er normalt? eller burde jeg få den sjekket?

9280964[/snapback]

 

Det er ikke unormalt med meget høye temperaturer på prosessoren i bærbare maskiner. De er også bygd for å takle det. Intel T7200 er bygd for å takle 100 grader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...