Gå til innhold

Den store Intel Core 2 Duo/Quad tråden !

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg leste en post der en person hadde en Q6600 med B3 stepping, og pakke dato på den var 30. Mai 2007. Så jeg vil anta at de med G0 har pakkedato en stund etter det. G0 CPU'ene ble lansert i Juli, så da har de vel blitt produsert noen uker. Iallefall fra Juni.

Ingen av oss kan vite hvor store lagre Intel har av B3, men jeg regner med at de vil selge disse før G0. Men siden folk i USA får kjøpt G0 nå, så kan det ikke ta så veldig lang tid før slike som Komplett får dem inn. Importøren til Komplett, Netshop, MPX og de som er basert i Sandefjord, har 1000 på lager sist jeg sjekka. Alle er nok B3 dessverre. MEN neste 1000 som kommer etter det vil være G0. Det er jeg nesten sikker på.

9274033[/snapback]

De fleste som har G0 på forskjellige forum rapporterer om pakkedato fra ca 20 juli.

Skaffer meg en brukt 6600 så lenge og venter på G0,hvis jeg ikke drøyer lenger og tar 45nm.Når kommer disse Penryn cpuene?

Bare å PMe meg hvis noen sitter på en 6600 til overs :)

Endret av lucky666
Lenke til kommentar

Tror G0 er endel "hypet" opp... hva så om den KANSKJE kan klokkes 2-300MHz mer enn B3, det er ikke all verden og vil nok ikke merkes i praksis (vanlig bruk).

Men det er jo lov å håpe :) jeg får vannkjølinga idag, så etter at bensinpumpa er bytta på mb´en blir den montert :thumbup: satser på liiiitt høyere klokk iverfall ;)

Lenke til kommentar

Skal mekke en maskin til ett testmiljø, og kommer til å bruke VMWare til virtualisering av flere maskiner/servere.

- Windows OS

- 4GB minne

- Raid5 med 4 eller 5 disker

Hvilken prosessor velger jeg i ett fornuftig prisbilde, som kan være utgangspunktet for denne maksinen?

Core2Duo?

Core2Quad?

Xeon?

Lenke til kommentar
Tror G0 er endel "hypet" opp... hva så om den KANSKJE kan klokkes 2-300MHz mer enn B3, det er ikke all verden og vil nok ikke merkes i praksis (vanlig bruk).

Men det er jo lov å håpe :)  jeg får vannkjølinga idag, så etter at bensinpumpa er bytta på mb´en blir den montert :thumbup: satser på liiiitt høyere klokk iverfall ;)

9275328[/snapback]

Jeg skal le høyt om noen som har venta lenge på g0 revisjonen av q6600 og den klokker dårligere enn B3! Ville vert skuffa under 3,6 om jeg skulle venta på en g0 :yes:

Fikk meg en q6600 B3 sammen med en Termalright ultra 120 extreme i posten i dag, så det kan jo bli gøy å se hvordan den yter i forhold til min e6850 @ 3,9 ghz :D

Lenke til kommentar

Ja, den skal få smake på vannkjølinga mi!

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Grunnen til bytte, er at jeg klokka min forrige Opteron helt til det begynnte og lukte svidd av chipsettet i går (seriøst :p), og den fusker litt nå >.<
Endret av WheelMan_92
Lenke til kommentar

Men det er jo lov å håpe :)  jeg får vannkjølinga idag, så etter at bensinpumpa er bytta på mb´en blir den montert :thumbup: satser på liiiitt høyere klokk iverfall ;)

9275328[/snapback]

Joda,du har nok rett i det,men jeg tror G0 vil være en del kaldere.

Lenke til kommentar

9275328[/snapback]

9277615[/snapback]

Kan du se om du har en B3 eller G0 i CPU-Z??

Lenke til kommentar

9275328[/snapback]

9277615[/snapback]

Kan du se om du har en B3 eller G0 i CPU-Z??

9277802[/snapback]

Ja, det skal stå "Revision: G0" i CPU-Z.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...