Gå til innhold

Den store Intel Core 2 Duo/Quad tråden !

Anbefalte innlegg

for øyeblikket, er det nok E6850 som gjelder for folk som spiller osv, har ikke en link, men synes å huske at de testa Supreme Commander med 2 og 4 kjerner cpu, selv om SC er bygd sånn at du kan ha så mange Cpuer som du ønsker, så vant 2 over 4 der i hvertfall..

som sagt har ikke link, men kan sikkert finne.

Jeg kommer til å bestille E6850 i dag, om ca 6 måneder eller seinere kjøper jeg meg en Quadcore Vist det har komme mye som støtter det og G0 Stepping :)

Får alltid bruk for en E6850 uansett :)

Endret av Roug
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
for øyeblikket, er det nok E6850 som gjelder for folk som spiller osv, har ikke en link, men synes å huske at de testa Supreme Commander med 2 og 4 kjerner cpu, selv om SC er bygd sånn at du kan ha så mange Cpuer som du ønsker, så vant 2 over 4 der i hvertfall..

Jeg kommer til å bestille E6850 i dag, om ca 6 måneder eller seinere kjøper jeg meg en Quadcore Vist det har komme mye som støtter det og G0 Stepping :)

9230148[/snapback]

Denne testen sier nå det motsatte

http://enthusiast.hardocp.com/article.html...GVudGh1c2lhc3Q=

Lenke til kommentar

9230148[/snapback]

Denne testen sier nå det motsatte

http://enthusiast.hardocp.com/article.html...GVudGh1c2lhc3Q=

9233567[/snapback]

Men der er det samme frekvens i alle testene. Så klart vil 4 kjerner vinne mot 2 identiske kjerner på samme hastighet i et spill som støtter 4 kjerner...

Grunnen til at det er debatt om hva som er best av E6850 og Q6600, er fordi de koster nøyaktig det samme, men Q6600 har lavere busshastighet, og 600 Mhz lavere klokkefrekvens. Det er der forskjellen ligger. Hva er best av høyere klokken 2 kjerner, mot lavere klokket 4 kjerner? Og i de fleste spill vinner 2 kjerner over 4 kjerner (muligens ikke i Supreme Commander)

Men hvis vi da ser på klokkeresultater. Det er ikke uvanlig å få en E6850 på 3.9, og heller ikke 4 Ghz dønn stabilt med en god luftkjøler. En Q6600 stopper som oftest på rundt 3.2-3.3 Ghz, og da er den kokvarm.

4 kjerner er per i dag de som driver mye med videoredigereing etc. som utnytter alle 4 kjernene. For spilleren i dag, så er det 2 høyere klokkede kjerner som teller, altså E6850 vinner over Q6600 i spill, og vil fortsette å gjøre det en god stud til. (i mindre og mindre spill jo lengre fremover vi ser)

Lenke til kommentar
Spør her jeg, hvilken av disse er best pr. dags dato?

Q6600 eller E6850?

9226627[/snapback]

Helt feil spørsmål. Begge to er best.

9239281[/snapback]

Ja det er i hvertfall helt sikkert feil.

9239286[/snapback]

Så kom med det riktige svaret du da ;)

Lenke til kommentar
Må ha en bedre kjøler først kjører boxed no. bli vel æ må ta fram vannkjølinga igjæn.

9209279[/snapback]

Du har vannkjøling, også har du gjemt den vekk? :ohmy:

9209308[/snapback]

Den brukes kunn på vintern bli alt for varmt inn her med en radiator som blåser varmluft heile dagen å jeg hater varme.

9212081[/snapback]

Det er den dummeste unskyldningen jeg har hørt siden krigen :p

9215554[/snapback]

Med peltier så blir vannet varmt da ca 40-45 grader, ska låv dæ det bli varmt i den lile kåken min med en dag spilling osv.

It uvanlig med en temp i rommet på 25+++ det takle it æ i længden.

Lenke til kommentar
Eller for å si det slik:Hvis en ikke har fullt opp både i hue og ræva med applikasjoner samtidig,da kjøper en ikke 4kjerne enda :)

9239523[/snapback]

Jeg observerer at mange forsøker å tviholde på den tankegangen i en ekstrem yttergang, og det må dere gjerne gjøre ;) Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg er litt usikker på om temperaturen på min Q6600 er normal. :hmm:

I Everest står et følgende:

Temperaturer:

Hovedkort 42 °C (108 °F)

CPU 28 °C (82 °F)

CPU #1 / Kjerne #1 51 °C (124 °F)

CPU #1 / Kjerne #2 50 °C (122 °F)

CPU #1 / Kjerne #3 47 °C (117 °F)

CPU #1 / Kjerne #4 47 °C (117 °F)

PC-probe påstår temperaturen ligger på 29 °C.

Er det vanlig at temperaturen på kjernene er såpass høye? Disse målingene ble gjort med kabinettdøren åpen, så under normale forhold stiger temperaturen enda noen grader. Sjekk profilen min for ytterligere specs.

Lenke til kommentar
Jeg er litt usikker på om temperaturen på min Q6600 er normal. :hmm:

I Everest står et følgende:

Temperaturer:

Hovedkort                                              42 °C  (108 °F)

CPU                                                      28 °C  (82 °F)

CPU #1 / Kjerne #1                                51 °C  (124 °F)

CPU #1 / Kjerne #2                                50 °C  (122 °F)

CPU #1 / Kjerne #3                                47 °C  (117 °F)

CPU #1 / Kjerne #4                                47 °C  (117 °F)

PC-probe påstår temperaturen ligger på 29 °C.

Er det vanlig at temperaturen på kjernene er såpass høye? Disse målingene ble gjort med kabinettdøren åpen, så under normale forhold stiger temperaturen enda noen grader. Sjekk profilen min for ytterligere specs.

9248554[/snapback]

Herregud... det der er jo ingenting :!: les litt i de andre postene så skal du få se på høye temperaturer ;)

Lenke til kommentar

Hehe, det var godt å høre. Jeg har med andre ord litt å gå på når det gjelder overklokking? Hvor høy kan kjernetemperaturene bli før jeg trenger å uroe meg?

Jeg er selvfølgelig klar over at rundt 30°C er en fin temp for selve prosessoren, men jeg var usikker på om det var normalt at kjernetemperaturene var såpass mye høyere. :)

Lenke til kommentar
Hehe, det var godt å høre. Jeg har med andre ord litt å gå på når det gjelder overklokking? Hvor høy kan kjernetemperaturene bli før jeg trenger å uroe meg?

Jeg er selvfølgelig klar over at rundt 30°C er en fin temp for selve prosessoren, men jeg var usikker på om det var normalt at kjernetemperaturene var såpass mye høyere. :)

9248814[/snapback]

Når du passerer 70-75C på stabil 24/7 klokk er det på tide og stoppe. ;)

Under benchmark-klokk(høyest mulig stabile for f.eks 3DMark eller SuperPI), så kan du nok gå opp mot 80-85C uten problemer.

Lenke til kommentar
Når du passerer 70-75C på stabil 24/7 klokk er det på tide og stoppe. ;)

Under benchmark-klokk(høyest mulig stabile for f.eks 3DMark eller SuperPI), så kan du nok gå opp mot 80-85C uten problemer.

Tja jeg passerte 16 timer og 26 min med min Q6600 ved så mye som 85C grader load uten error og uten at den throttler (overklokket).

Kentsfield begynner å throttle når du nærmer deg 100C grader, mens Conroe gjør det samme ved 80-85C.

Godt jeg får min ThermalRight Ultra120 eXtreme snart :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...