Gå til innhold

Den store Intel Core 2 Duo/Quad tråden !

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når det kommer spill/programmer som støtter fjere kjerner vil Q6600 være det beste sannsyndeligvis...

Hva mener du med sannsynligvis? Det skal skalere ekstremt dårlig for at ikke Q6600 skal vinne. Det finnes forresten mange programmer som kan utnytte fire kjerner eller flere.

Høres bare ut som en dårlig bortforklaring på at du finner billigere PCer som er likt spesifiserte. Det samme kan sies som Lenovo-bærbare. En mye bedre forklaring er at du betaler for det fantastiske designet, og gjerne byggekvalitet. Faktisk så hadde jeg gjerne kjøpt en Apple-laptop hvis jeg var mer velstående, men det blir en IBM-kompatibel bærbar på meg.

Endret av xNINJA
Lenke til kommentar
Når det kommer spill/programmer som støtter fjere kjerner vil Q6600 være det beste sannsyndeligvis...

Hva mener du med sannsynligvis? Det skal skalere ekstremt dårlig for at ikke Q6600 skal vinne. Det finnes forresten mange programmer som kan utnytte fire kjerner eller flere.

9227366[/snapback]

Nå skalerer jo spill "ekstremt dårlig", for at q6600 skal "vinne" må den mest intensive tråden bruke maximum 50% av ytelsen som trengs (i praksis faktisk enda mindre, fordi klokkefrekvensen på q6600 er lavere), personlig tror jeg det kommer til å ta en stund før det skjer.

AtW

Lenke til kommentar

jeg ville fortsatt å bruke vannkjølingen, og satt radiatoren utenfor vinduet (som uansett var åpent). Ellers fins det jo kabinetter med kompressor og tofasekjøling, husker bare ikke hva det heter.. Ulempen med å bruke det til å kjøle er jo at det krever en viss energimengde å transportere varmen ut, i tillegg til den varmen som du transporterer ut. Er radiatoren på utsiden av huset er det igjen ingen problem.

Lenke til kommentar
Det er vel bedre å sammenligne QX6850 mot E6850?

Hvis man tenker på 2 kjerner mot 4 mener jeg...

Uenig, QX6850 koster så mye at den er uaktuell for de aller aller fleste.

Nå skalerer jo spill "ekstremt dårlig", for at q6600 skal "vinne" må den mest intensive tråden bruke maximum 50% av ytelsen som trengs (i praksis faktisk enda mindre, fordi klokkefrekvensen på q6600 er lavere), personlig tror jeg det kommer til å ta en stund før det skjer.

Du har rett, burde tenkt meg mer om :).

Lenke til kommentar
Det er vel bedre å sammenligne QX6850 mot E6850?

Hvis man tenker på 2 kjerner mot 4 mener jeg...

9227742[/snapback]

Enig. Q6600 vs E6600 og QX6850 vs E6850 er mest riktig. Denne sammenlikningen kan bli interessant faktisk med kommende spill som utnytter quad core skikkelig! Alan Wake har jeg hørt skal gjøre det.

Lenke til kommentar

Men altså, en QX6850 yter vel likt eller bedre enn E6850 UANSETT hva? Snakker nå om stock hastigheter.

Synes det er mye bedre å sammenligne de som ligger likt i pris - Q6600 og E6850. Men for de med uendelig med penger kan det jo så klart være interessant ...

Lenke til kommentar

Skal man sammenligne de man har råd til, kan man ikke si E6850 er bedre enn Q6600.

E6850 kjører på 600MHz høyere frekvens. Klart den yter bedre enn Q6600 i ting som ikke har noen som hest støtte for multi-threading.

Skal man teste om 2 kjerner er bedre enn 4, må man ta de som ligger likt på frekvens.

Lenke til kommentar
Skal man sammenligne de man har råd til, kan man ikke si E6850 er bedre enn Q6600.

E6850 kjører på 600MHz høyere frekvens. Klart den yter bedre enn Q6600 i ting som ikke har noen som hest støtte for multi-threading.

Skal man teste om 2 kjerner er bedre enn 4, må man ta de som ligger likt på frekvens.

9228599[/snapback]

For alle de som ikke har veldig mye penger, så er det jo ytelse per pris som teller, det sier seg mer eller mindre selv at 2 kjerner på samme frekvens ikke er bedre enn 4 kjerner.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...