Kenny Bones Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Hei! Skulle hatt en god og helst billig mikrofon som jeg kan bruke til opptak av trommer. Vil helst ha én slags overhead-mic som jeg bare kan henge over trommene slik at det meste høres greit nok. Dette skal generelt brukes til skissebruk, så lydkvalitet har ikke så altfor mye å si. Bare det høres greit ut lissom. Har mer enn nok innganger til miksebord osv. Finnes det noen til rundt 700-1000,- mon tro? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 (endret) Sjekk ut kondendsatormikrofonene til Behringer. Mye lyd for pengene. Du får to stykker til rundt en tusenlapp. Kjenner flere lydfolk som har begynt å legge igjen de dyre kondensatorene sine hjemme hvis de skal ut på jobb, og bruker disse i stedet for. Funker like bra til slikt bruk. Endret 2. juli 2007 av CastorFiber Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Hei! Skulle hatt en god og helst billig mikrofon som jeg kan bruke til opptak av trommer. Vil helst ha én slags overhead-mic som jeg bare kan henge over trommene slik at det meste høres greit nok. Dette skal generelt brukes til skissebruk, så lydkvalitet har ikke så altfor mye å si. Bare det høres greit ut lissom. Har mer enn nok innganger til miksebord osv. Finnes det noen til rundt 700-1000,- mon tro? 8986582[/snapback] vell skal du bare ha 1 mikk hengende over trommene burde du ha en kondensator mikk, med det får du neppe til en så lav pris. men hvis det bare er til skissebruk hvorfor ikke programer trommene istede? Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 2. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2007 Fordi det er no drit. Får ikke noe groove uten å spille selv, spesielt ettersom jeg spiller veldig jazzy og det har jeg ikke nubbsjangs å få til om jeg prøver å programmere det. Men skal prøve ut litt forskjellig da. Bør jeg kanskje spare til et komplett mikrofon-sett for trommer da? Eller kanskje bare en stand-alone mik til rundt 4000,- ? Bør gå det vel? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Fordi det er no drit. Får ikke noe groove uten å spille selv, spesielt ettersom jeg spiller veldig jazzy og det har jeg ikke nubbsjangs å få til om jeg prøver å programmere det. Men skal prøve ut litt forskjellig da.Bør jeg kanskje spare til et komplett mikrofon-sett for trommer da? Eller kanskje bare en stand-alone mik til rundt 4000,- ? Bør gå det vel? 8986984[/snapback] da burde du nok spare til et sett f.eks shure sett til 4000kr, men har du nok pre.amper til det da? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Hvorfor mener du han trenger mikker til 4k til skissebruk? Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 2. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2007 Pre-amp? Aner ikke hva det er engang. Du tenker for å forsterke signalet? Joa, skal vel finne på noe lurt der tenker jeg. Skal ihvertfall greie å få lyd, det er det viktigste i første omgang! Skal begynne å bygge studio etterhvert, men da er det andres utstyr som også skal brukes. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 hvis du skal fortsett med det så er det vell like greit og spare til et sett så du kan gjøre det bedre etterhvert, 1 mikk på trommer blir ikke bra, ikke til skisse engang... men hvis du ikke krever at det blir bra så kan du se etter en billig kondis... Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 Har tenkt over dette det siste døgnet og jeg må vel si at jeg ønsker bra lyd. Er vel bedre å spare til noe ordentlig enn å kjøpe noe dritt som jeg kanskje ikke vil bruke lenger enn ett år eller mindre. Tenker også å pusse opp trommene og det vil nok koste en del, slik at jeg tenker jeg sparer rundt 15000,- kanskje og kjøper litt av hvert av det. Da trenger jeg skinn til alle trommene, seidematte, ny basstrommepedal og et par stativer. Mulig jeg tenker å bytte ut alt av metall også, altså sarger osv. Får bare håpe jeg får nok penger til alt dette samt mikrofoner! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå