shanizar Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Har en gammel strømforsyning, og kjøpt et nytt hovedkort. Den gamle strømforsyningen har kun de brede kontaktene, mens det nye hovedkortet har en smal kontakt til cpuen og en bred til resten av hovedkortet... Spørsmålet er: Må jeg kjøpe en ny strømforsyning, eller er det mulig å få en slags overgang slik at jeg fortsatt kan bruke den gamle strømforsyningen? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Har du en standar atx psu . Du kan se på http://www.microplex.no/rubweb/handel.asp den siden der finner du hviken du kan bruke? Lenke til kommentar
ostepopp Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 ...pleier å også være en kontakt på noen hovedkort som passer med de vanlige strømkontaktene du putter i hdd og cdrom...altså en bred en firkanta og en litt avlang....har du alle disse tre koinaktene? Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Du kan trolig bruke denne for å få den ekstra kontakten: http://www.microplex.no/rubweb/rd.php?rd=D...12VATX&toc=3480 Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Det er godt mulig at du likevel må ha nytt power. Kravene på strømforsyninger har endret meg fra AMD XP og P4 i forhold til P3 og eldre. De gamle CPUene dro strømmen fra +5V-kursen i strømforsyninga og eldre strømforsyninger har da kraftige +5V kurser. Dagens CPU'er drar strøm fra +12V-kursen og dermed kan din +12V kurs bli for svak. Du bør ha en 15Amp(en P4-2,80Ghz kan vel dra en 6,5-7Amp alene og du trenger litt strøm til harddisker/Brennere osv sov i tillegg) elr.no på +12V-kursen for å kjøre et litt krafig AMD XP eller P4 system med en par harddisker. I tillegg er det greit med litt "sikkerhetsfaktor" hvis det skulle bli en brå last på systemet, som f.eks. ved oppstart og sånt. Akkurat hvor mye din strømforsyning gir på de forskjellige spenningene skal stå trykket på siden av strømforsyninga på et klistremerke der... Lenke til kommentar
Danny Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Det er godt mulig at du likevel må ha nytt power. Kravene på strømforsyninger har endret meg fra AMD XP og P4 i forhold til P3 og eldre. De gamle CPUene dro strømmen fra +5V-kursen i strømforsyninga og eldre strømforsyninger har da kraftige +5V kurser. Dagens CPU'er drar strøm fra +12V-kursen og dermed kan din +12V kurs bli for svak. Du bør ha en 15Amp(en P4-2,80Ghz kan vel dra en 6,5-7Amp alene og du trenger litt strøm til harddisker/Brennere osv sov i tillegg) elr.no på +12V-kursen for å kjøre et litt krafig AMD XP eller P4 system med en par harddisker. I tillegg er det greit med litt "sikkerhetsfaktor" hvis det skulle bli en brå last på systemet, som f.eks. ved oppstart og sånt. Akkurat hvor mye din strømforsyning gir på de forskjellige spenningene skal stå trykket på siden av strømforsyninga på et klistremerke der... ja sant det men skader jo ikke å prøve,men hvis pc`en ikke starter eller rebooter spontant/ustabil da er nok psu skylda. specs er jo ikke alt heller,kjøp en jala psu så kan den brenne men sjeldent siden den bruker billigere komponenter enn for eksempel enermax. Lenke til kommentar
shanizar Skrevet 8. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2003 Har en AOpen strømforsyning som gir 12A på +12V kursen... Er et Abit BD7II hovedkort med en P4 2.0GHz cpu... Hva tror dere, nok strøm eller ikke? shanizar Lenke til kommentar
Kaptein_S Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Kanskje du har nok strøm....kommer an på hvilken enheter du har i tillegg! :-? Kaptein_S Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Har en AOpen strømforsyning som gir 12A på +12V kursen... Er et Abit BD7II hovedkort med en P4 2.0GHz cpu... Hva tror dere, nok strøm eller ikke? shanizar 300W'n som følger med hx08 og hq08? Har den jeg oxo, men jeg bytta når jeg bytta hk/cpu Lenke til kommentar
shanizar Skrevet 8. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2003 Takker alle som bidro! Endte opp med å kjøpe et nytt Chieftech Dragon kabinett, så slapp jeg hele problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå