Gå til innhold

Gran Turismo 5 seint i 2008? (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heller ikkje i den femte utgåva av Gran Turismo vil bilane ta skade av krasj....

...fysisk skade på bilane kan bli ein realitet gjennom oppdateringar etter lansering.

 

Auda...

 

Sent 2008 kan vel fort bli høsten 2009. De er jo ikke akkurat kjent for å være gode på å holde deadlines.

Lenke til kommentar

Ingen fysisk skade? Da bør de ordne incar-gameview. Forza 2 har jo ordna skade på både Ferarri, Porsche og Lamborghini. Det einaste dei ikkje fikk lov til var å la bilene rulle rundt.

Om bilen kræsjar så er det vel meir føraren sin feil.

 

Og innen slutten av 2008 (Gran Turismo 4 var vel over eit år forsinka) er nok Forza 3 på god vei, med tanke på responsen og antall spillere de har aktivt.

 

Viss eg ikkje hugser feil, så vart det lova ein online del til 4-eren også, som nedlastbar eller som ein add-on-disk som måtte kjøpes i butikk, så ein uttalelse om nedlastbar skade tar eg med ei klype salt. For at den nedlastingen ikkje skal bli usannsynlig stor må de jo klargjøre for skade på forhand, kvifor ikkje då ha det klart ved lansering?

 

Er stor fan av Gran Turismo, og har 1-4 pluss den demodisken de solgte i forkant av 4`eren. Men Forza 2 leverer til de grader, så dette blir spennede.

Endret av lavoll
Lenke til kommentar

Quote:

Crash damage has also once again been ruled out, Yamauchi saying that some companies don't want their cars smashed up in the game

 

Nei, vent litt, det var dumt sagt... hm.

 

Quote:

He did say, however, that crash damage could possibly be delivered as a post-release download

 

Sånn ja.. phew!

Endret av lavoll
Lenke til kommentar

Gjør ikke så mye at det er utsatt en liten stund. Får jeg litt tid på meg til å spare opp penger til å kjøpe en PS3.

 

Så blir det en X360 på meg til høsten, så starter sparingen til en PS3 som etter planlagt budsjett skal kjøpes i Mars 2008 (ca).

 

At der ikke er skademodell er litt synd, men irriterer meg faktisk ikke så mye. Det er så mye mer med Gran Turismo som teller for min del at jeg bryr meg ikke spesielt mye om det.

Lenke til kommentar

fatter ikke at det skal ta så forbasket lang tid å tegne en bil. jo, jeg forstår det. Men Sony kunne vel kjøpt inn en 3d scanner til noen par millioner (eller bare laget en selv) og heller scanne bilene samtidig som at de ble testet for å se hvordan de oppfører seg på veien, samt spille inn motorlyd. dette hadde de vel spart mye tid på. selvfølgelig måtte det nok litt tegning til også, men de hadde sluppet billigere unna med tanke på arbeidstiden tenker jeg. dessuten kan scanneren brukes til andre projekter i fremtiden. men alt har vel sin grunn..

Lenke til kommentar

Eg er.. eller var ikkje avhengig av skade i bilspill som Forza, GT, NFS e.l. Men, etter å ha spilt Forza 2 online, ligget sidelengs i 200 og hektet fast i støtfangeren til mannen foran meg, for så å rive den av og deretter få tredjemann i sida er eit latterlig kick. Dessuten setter eg pris på at eit kræsj i 200 kmt rett i veggen gjør bilen ubrukelig. Å ikkje ha skade var greitt før, men no er det tross alt "Next generation". Bring it on!

 

Det virker nesten som Polphony Digital tar ein Microsoft / EA på denne: Ikke fiks på det som ikke trenger fikses. Gran Turismo 5 blir sikkert supert, men det virker litt slapt å ikke inkludere skade. Eg tviler på at RUF satte seg på bakbeina. Og viss de har fått med seg Porsche, så kan de fint kutte RUF, for min del :)

 

Edit: Drunk In Public - Det der er jo bare uansvarlig! :D

Endret av lavoll
Lenke til kommentar

Lurer på når fanboy skal komme på banen og motsi offesielle utalelser, han hevdet jo tross at GT5 skulle får skademodellering.

 

Og det att dette spillet ikke kommer før seint in 2008 kanskje tom ikke før i 2009 er ett kraftig skudd for baugen for salget av PS3.

 

Husker veldig godt att den største grunnen til att jeg skaffa meg PS2 var netopp Gran Tourisimo.

Lenke til kommentar
Gran Turismo 5 kommer jo nesten til å ha 500 flere biler en Forza  :D

8987659[/snapback]

Hvis man fjerner alle 'duplikatene' (du vet; som de 48 forskjellige Skylinene som i bunn og grunn bare er 5-6 forskjellige modeller med minimale forskjeller....) så har vel faktisk Forza 2 langt flere *forskjellige* biler enn det som var i GT4.

Lenke til kommentar

Jeg kan klare meg uten skademodell, men da må det være noe fantastisk som demmer opp for det. Og slik som ting er nå så ser jeg ikke helt hva den fantastiske tingen er.

 

Uansett er det veldig synd for alle de som kjøpte ps3 for GT, skulle nesten trodd at denne gruppen hadde vært plaget med venting lenge nok, men tydeligvis ikke. Selv klarer jeg med forza på lånt xbox.

Lenke til kommentar

Det er vel 2 "konkurenter" til GT5, ene spillet, basert på Manga/Anime serien "Wangan Midnight" går ut på racing på motorveien i Japan, sikkert i samme bilen, Fairlady.

 

Det andre spillet blir vel "Tokyo Extreme Racers" som er mere sentrert på "Initial D" starter og drifting.

Lenke til kommentar

Tror det første GT spillet hadde bilene ca 700 polygon(byggestener)på bilene.GT 3 hadde ca 30-50 000 polygon.hvor mange polygon bilene på GT 5 får tør jeg ikke en gang tenke på,men sikkert 100 000-300 000 ?

 

Ps:hvordan dette virker og hvorfår de bruker så lang tid lage dette,vet jeg ikke !

 

Men GT serien kunne jo ha gjort noe mere ut av spillene sine,skade/vær/gjøre mere med bilene.Kunne allefall ha en skademotor som viste et ikon på skjermen hvor mye skade bilene hadde,men ikke synes visuelt.men du merket det godt når du kjørte.Bilen drar til venste,dårlig bremser o.s.v..

Lenke til kommentar

ja, du tenker girkasse, drivaksel og slikt, men saken er at selv om GT er ganske realistisk på interne skader, så har spillet ikke greid og lage "realistisk" fysisk skade, om noe overhode.

 

Største problemet med dette er vel det at bil produsenter ikke vil gi slipp på info om "crumple" soner og slikt, sikkert derfor det ikke er implementert.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...