Gå til innhold

Kameraveske til D70

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg trenger en kamerveske til mitt nye D70s. Vesken må tilfredsstille følgende kriterier (i prioritert rekkefølge):

- Plass til kamera med objektiv påmontert.

- Vesken må være så flat som mulig, dvs. stikke minst mulig ut fra kroppen.

- Det må være plass til ett ekstra objektiv (helst ikke mer)

- Helst ikke koste mer enn rundt 500-800 kr.

- Ok design.

Jeg har sett på crumpler veskene, men har litt problemer med å finne detaljert info. Er det f.eks. plass til kamera med objektiv påmontert i dem? Ellers ser Lowepro veskene greie ut, men noen av dem blir litt "klumpete".

Noen som kan anbefale spesifikke vesker som passer til disse kravene?

-diggy-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Domke F5X

Ingen over og ingen ved siden etter min mening. Fantastisk kvalitetsfølelse, du kan også kjøpe magebelte og bruke veska som rompetaske. Flott design og ikke minst diskrét. Får plass til min D200 med et mellomstort objektiv, pluss ett eller to objektiver til avhengig av størrelse. Innlegg med borrelås så du kan møblere selv, jeg foretrekker å ha kamera liggende på siden. Litt dyr i Norge men ikke så ille på ebay.

5f_1.JPG

5a_1.JPG

Lenke til kommentar

Takk for gode tips. Den siste har jeg ikke sett før. Liker generelt bedre formen på Domke vesken enn Lowepro vesken, ser ut som den ligger litt mer stabilt på ryggen. Regntrekket til Lowerpro er også forlokkende. Men jeg finner dessverre Domke-vesken kun som sandfarget i Norge (ddmr.no). Og jeg er alltid litt skeptisk til E-bay med tanke på å måtte fortolle (betale moms) på varene i tillegg (tar lang tid og fjerner mye av fortjenesten). Noen som har erfaringer med dette?

Må ellers si at brukere med så god musikksmak har høy troverdighet i mine øyne (høy kompabilitet på last.fm) :cool:

Lenke til kommentar

Jeg bestilte to bagger og to belter fra en selger på ebay, totalt kom dette på $143, inkludert frakt på $17. I norske kroner blir dette ca 850 kr. Husker ikke hvor lang tid det tok men jeg mener det var omtrent en uke fra jeg hadde betalt til de var hos meg. Hvis du bestiller to stk eller flere skal det ikke være noe problem å få solgt en av dem for 500 på foto.no. Jeg mener ganske bestemt at jeg ikke måtte betale moms, men det husker jeg ikke helt sikkert - det blir så mange sendinger fra ebay etterhvert at jeg går i surr :blush: Men om du må betale moms så blir vel dette 212 kr ekstra, pluss et gebyr på 50(?) kr, altså 1100 kr alt i alt. Sett i sammenheng med at den sorte veska kostet 1190,- pr stk uten belte på ddmr når jeg bestilte, så lønte det seg virkelig å bruke ebay. Nå har de riktignok satt ned prisen til 798, men da må du leve med den heslige sandfargede utgaven.

Må ellers si at brukere med så god musikksmak har høy troverdighet i mine øyne (høy kompabilitet på last.fm)

Haha, helt enig, du kan si mye om en person basert på musikksmaken :!:

Lenke til kommentar

Jeg har sett på crumpler veskene, men har litt problemer med å finne detaljert info. Er det f.eks. plass til kamera med objektiv påmontert i dem? Ellers ser Lowepro veskene greie ut, men noen av dem blir litt "klumpete".

8986432[/snapback]

Velkommen til en av verdens sykeste hjemmesider:

http://www.crumpler.ch/2.0/site.html

Domke er også dødskule, og har en veldig god effekt på din kredibilitet. Desverre er de av en mye dårligere kvalitet enn det virker som. Ingen vesker blir like fort utslitt, selv om mange proffer elsker dem. Stoffkvaliteten er rett og slett elendig, og blir slitt hull i lenge før en bag fra f.eks. Lowe Pro, som desverre ser mye mer nerdete ut.

Kulest av dem alle, med høyest kvalitet, og definitivt de med høyest kred, er Billinghams bager:

http://www.billingham.co.uk/home.asp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...