Gå til innhold

Fikk jeg et brukt kamera fra Japan Photo? Råd?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Viser seg at det lønner seg å ta opp slike ting i et forum :)

 

Tips til Stephan: Det er klart man kan glemme å nevne at et kamera er en EU modell, da det er menneskelig å feile. Kanskje en idé for Japan Photo å merke alle esker med et klistremerke som viser at det er EU modell, slik at selgeren husker å si det, så slipper man lignende situasjoner. Vi bruker fargekoder på små klistremerker for å indikere lagerstatus på kamera der jeg jobber, ettersom vi ikke har et datasystem. Boksen til siste kamera på lager har f.eks et lite rødt klistremerke. Klistremerker fungerer stort sett veldig bra så lenge alle ansatte vet hva det betyr (og så lenge Nikon kan slutte å sette små røde klistremerker på alle sine bokser) :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Lar meg bare imponere over den servicen som Japan Photo her utviser. Et glimrende eksempel på hvordan en sak kan løses.

9085784[/snapback]

Kan man virkelig forvente noe mindre? Butikken har gjort en feil, og løser dette. Det ser jeg på som en selvfølge. At saken måtte tas opp i et forum før det løste seg, ser jeg dog på som unødvendig.

Lenke til kommentar
Lar meg bare imponere over den servicen som Japan Photo her utviser. Et glimrende eksempel på hvordan en sak kan løses.

9085784[/snapback]

Kan man virkelig forvente noe mindre? Butikken har gjort en feil, og løser dette. Det ser jeg på som en selvfølge. At saken måtte tas opp i et forum før det løste seg, ser jeg dog på som unødvendig.

9085849[/snapback]

 

Man kan da aldeles ikke forvente at ledelsen i en kjede skal ta ansvar og løse en sak ved at man lufter saken på et forum. Hadde han derimot tatt det opp direkte med ledelsen, eller konfrontert butikkeieren litt hardt, ja se da hadde saken stilt seg i et annet lys. Jeg frekventerer en del forum rundt omkring på nettet og dette er hvertfall første gangen jeg ser noe slikt, og for meg så er det en service som gjør at jeg hvertfall ikke velger de bort neste gang jeg skal handle.

Lenke til kommentar

jeg har vært innom et par butikker for å kjøpe selvutløser til kameraet mitt i dag, å JapanPhoto er ganske så service innstilte! (overaskende bra!)

Cred til japanphoto, nå vet hvertfall jeg hvor jeg skal kjøpe EF-S 10-22 i løpet av uken:)

Lenke til kommentar
Man kan da aldeles ikke forvente at ledelsen i en kjede skal ta ansvar og løse en sak ved at man lufter saken på et forum. Hadde han derimot tatt det opp direkte med ledelsen, eller konfrontert butikkeieren litt hardt, ja se da hadde saken stilt seg i et annet lys. Jeg frekventerer en del forum rundt omkring på nettet og dette er hvertfall første gangen jeg ser noe slikt, og for meg så er det en service som gjør at jeg hvertfall ikke velger de bort neste gang jeg skal handle.
Det er klart at ledelsen i den aktuelle kjeden vil unngå dårlig publisitet, og skru en ellers kjedelig sak til en positiv sak, og på den måten samtidig få litt reklame for god service. Stephan, som frekventerer dette forumet ganske ofte, tar selvsagt tak i slike saker. Ikke bare på grunn av det ovenstående selvsagt, men det er heller ingen ulempe å løse dette for kunden i et forum der ledelsens valg vil bety enten dårlig eller god publisitet.

 

Det beste ville vel vært om saken hadde løst seg uten at trådstarter hadde behøvd å ta saken i et forum som ledelsen tilfeldigvis frekventerer. Jeg er sikker på at Japan Photo hadde løst denne saken uansett, men kanskje burde de gitt kunden et tilbud tidligere, så de slapp å bli omtalt på et forum på en i utgangspunktet negativ måte.

 

God service, ja så absolutt. Men mer enn man kan forvente og kreve? Nei.

Lenke til kommentar
Det beste ville vel vært om saken hadde løst seg uten at trådstarter hadde behøvd å ta saken i et forum som ledelsen tilfeldigvis frekventerer. Jeg er sikker på at Japan Photo hadde løst denne saken uansett, men kanskje burde de gitt kunden et tilbud tidligere, så de slapp å bli omtalt på et forum på en i utgangspunktet negativ måte.

 

God service, ja så absolutt. Men mer enn man kan forvente og kreve? Nei.

9090716[/snapback]

 

Sjølvsagt hadde ikkje han behøvd å starte denne tråden og heller gått (litt mindre forberedt) rett til butikken, men eg vil seie det er meir enn ein kan forvente og kreve at saken vart løyst alt før han satte foten innom butikkdøra..

Lenke til kommentar

Var det ikke slik at kjøperen IKKE hadde vært i kontakt med Japan Photo med sine mistanker om at kameraet var "brukt" eller en EU-modell? Men tok det opp her på forumet for å få tips til avklaring og eventuelt fremgangsmåte ovenfor Japan Photo?

 

Edit: Svaret kom forsåvidt i innlegget ovenfor. Mitt svar var myntet på Afseth sitt svar.

Endret av kak
Lenke til kommentar

Kjøperen, og han som startet denne tråden tok opp spørsmålet her for å høre med erfarne kamerakjøpere hva omstendighetene kunne være for å være forberedt på en samtale med butikken.

 

Jeg anntar at kjøperen vet dette selv.

Lenke til kommentar
Kjøperen, og han som startet denne tråden tok opp spørsmålet her for å høre med erfarne kamerakjøpere hva omstendighetene kunne være for å være forberedt på en samtale med butikken.

 

Jeg anntar at kjøperen vet dette selv.

9092601[/snapback]

Men hadde du ikke allerede snakket med butikken, og fortalt dem at du ikke fikk beskjed om at det var EU modell? (noe de er pliktige til å si fra om, selv om det selvsagt bare var en forglemmelse). Det kom ikke til noen løsning i løpet av den samtalen, så vidt jeg har forstått deg. Det var Stephan som tok tak i saken og løste den, etter du hadde snakket med butikken om akkurat dette.

 

Er ikke så farlig for meg å hevde forventet god eller unaturlig god service, men det virker som enkelte her inne er overrasket når en butikk faktisk løser en sak der butikken har tatt feil. "Stå på krava", som det heter. Det er viktig at vi lærer oss :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Stemmer det Afseth, jeg hadde bare ikke "gått hardt" på butikken ennå selv om jeg hadde forhørt meg med dem.

 

Men Stefan kom fra "intet" og ga meg overaskende positiv opplevelse.

9100359[/snapback]

 

Jeg syns at det er fint at du forhører deg med andre før du tropper opp i butikken.

Syns selv at der er lett å føle seg dum.. om du tropper opp med spørsmål som du ikke har satt deg skikkelig inn i på forhånd.

Har selv handlet litt hos JP både i butikk å på nett, er fornøyd med service alle begge plasser, har ikke hatt problemer med utstyret heller da. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...