jH- Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 BitDefender Antivirus er på mange måter et godt stykke software, men det er noen få merkbare og meget irriterende småting som gjør at jeg ønsker å bytte klient. Det største irritasjonsmomentet er ressursbruken, det sluker ressurser som om det var småkjeks, og gjør arbeidsdagen til et rent mareritt for mange. Videre har vi irriterende popups om oppdagede trusler, i en slik mengde at man blir sittende og trykke 'ok' til solen går ned (ja, jeg vet at dette er konfigurerbart). Men jeg skal ikke sitte og rakke ned på BitDefender. For øyeblikket har jeg sommerjobb hos en bedrift som her har stående 4 pcer, alle med BitDefender kjørende. Det er på disse 4 jeg vil skifte det ut. På min egen stasjonære hjemme-pc bruker jeg gratisversjonen av Avira AntiVir, og er godt fornøyd med det. Men jeg er heller usikker på om gratisversjonen tilfredstiller behovene her på huset. Det gjelder da i hovedsak overvåkning av diskstasjoner og mail, i tillegg til spyware, adware og malware. Siden de som jobber her har relativt dårlige pc-kunnskaper (utenom de det til vanlig arbeider med, selvfølgelig), trenger jeg en god, og til en viss grad helautomatisert løsning. Så hvis noen har erfaringer med Avira eller en annen software på dette feltet, post gjerne litt info. Et gratis alternativ er foretrukket, da det er kjapt og enkelt å fikse opp, men er også positiv til de som krever betaling. De har tross alt kjøpt BitDefender... Lenke til kommentar
johome Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 (endret) Jeg har brukt Avira i 4-5 år , og må bare si meg strålende fornøyd. Hadde NIS , men den slukte jo ressurser ( Gjelder ikke NIS 2007 ). Dessuten fant Avira 2 virus som NIS hadde oversett. Jeg er da ofte innom skumle sider , uten å være noe særlig bekymret. Norton produktene har gjenomgått store forandringeer de siste årene , og NIS 2007 + Norton 360 har fått svært gode omtaler her på forumet . Les f.eks Denne testen av Norton 360. Tror at du kan bruke Norton 360 på 3 maskiner samtidig. Endret 2. juli 2007 av johome Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 De fleste sikkertgetspakker som koster utfyller jo dine ønsker. For de gratis alternativene bruker som oftest ikke å beskytte mot spyware. Avira er helt kalrt det beste gratis alternativet, og hvis du vil bruke Avira, så er et er kjempe godt valg. Men som sagt, så får du jo ikke med brannmur og anti-spyware. Og det finnes jo uttalige gode sikkerhetpakker, men kan nevne noen gode: - NIS 2007 - F-Secure Internet Security 2007 - McAfee (Fås i mange forkjellige sikkerthetspakker, etter hva du behøver) - Kaspersky Internet Security Som sagt, så kunne jeg listet opp mange mange mange sikkerhetspakker, men søk litt rundt på nettet Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå