TheroNius Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Hei, var så uheldig å løsne den ene kondensatoren på x800xl grafikkortet mitt. Er det mulig å lodde det på, ved at evt noen som har greie på lodding gjør det?? Ser ikke så uyhre komplisert ut, men jeg har ikke greie på det. Kan jeg få et nytt grafikkort på garanti?? Kjøpte det sammen med ny pc fra netshop for 2 år siden. Torgeir Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Hvis du har brukket av den ene kondensatoren på grafikkortet ditt så får du neppe ett nytt fra forhandleren. Det du kan gjøre er å prøve å lodde den på igjen. Få gjerne noen som har erfaring fra lodding av småelektronikk til å gjøre jobben - en stø hånd er viktig! Lenke til kommentar
colagutten Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 det er bare å lodde den av å lodde på en ny en. de er stort sett på 470uf og 10 eller 16v (står på de). det er viktig at du setter den riktig vei, det er sansyneligvis et rundt hull og et firkantet vis du ser nøye på det. det firkantede er pluss og det runde er minus. det er ikke spesielt vanskelig men bruk en 15-30w loddepenn ikke noe 60w med en dunder spiss som er større en skjermkortet.. og pass på at du ikke tar noe annet så skal det gå bra.. lykke til:) Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Hvis du nå har brukket den av... så kan du nå prøve da. Jeg tviler på butikken du kjøpte den av har skjema for alle kortene de selger. De tester det nok bare, også blir det en garanti sak av det. Lenke til kommentar
krislarsen Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Det er ikke noe problem å lodde den på igjen.. Men pass på at du enten er forsiktig når du gjør det selv, eller la noen som har loddet en del før gjøre det. Hvis det er en overflatemontert kondensator, så er det viktig å bruke en god loddepenn med fin spiss. Men regner med det er en forholdsvis stor sak siden du har klart å rive den av (?) Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Det finnes kanskje et verksted som kan lodde den på for deg. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Det er ikke så vanskelig. Gjorde det selv med et gammelt Voodoo 3-kort en gang i tiden. Det er kanskje vanskelig å lodde på kondensatoren som har falt av, men det går fint an å bruke en "vanlig" kondensator med de samme verdiene. Kjenner du noen som har litt erfaring med lodding er det helt klart en fordel å få han/hun til å gjøre det. Lenke til kommentar
maedox Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Gå til en plass der de reparerer TV-er eller lignende og få hjelp der. Jeg fikk en tv-reparatør til å fikse et mikroskopisk loddepunkt i mp3-spilleren min for et års tid siden. Kosta en femtilapp og var gjort på ett minutt. Lenke til kommentar
tuusjr Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Jeg klarte også å gjøre det samme for et års tid tilbake, og rev da av flere, og loddet tilbake de jeg fant. Det var et par som manglet, men jeg testet kortet, og det fungerer fortsatt utmerket den dag idag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå