Gå til innhold

Bytte EF-S 17-55 f2.8 mot EF 16-35 2.8 II?

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her og vurderer å bytte min EF-S 17-55 f/2.8 IS USM mot EF 16-35 f/2.8L USM II, og lurer på om det er verdt det.

Akkurat nå sitter jeg med en Canon 30D og vurderer sterkt å anskaffe meg 5D, men dette skjer ikke før om noen år.

Ellers kunne jeg ha tenkt meg en EF 50mm f/1.2L USM, og beholde EF-S'n.

Liker å ta portretter, landskap..

Håper noen kan hjelpe meg :blush:

Kan hende jeg bestiller i dag :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mye tror dere at jeg kan få for EF-S'n..?

Kjøpte den selv på auksjon, helt nytt, ingen kvittering, null riper og skader pr i dag.

Tror kanskje jeg bare undervurderer EF-S'n i forhold til L-objektivet. I desember i år, blir det fotografering i bryllup, men har ikke sett bilder av kirken og ikke hørt noe om belysning i "lokalet". Holder det med f/2.8..?

Lenke til kommentar
Jeg sitter her og vurderer å bytte min EF-S 17-55 f/2.8 IS USM mot EF 16-35 f/2.8L USM II, og lurer på om det er verdt det.

Akkurat nå sitter jeg med en Canon 30D og vurderer sterkt å anskaffe meg 5D, men dette skjer ikke før om noen år.

Ellers kunne jeg ha tenkt meg en EF 50mm f/1.2L USM, og beholde EF-S'n.

Liker å ta portretter, landskap..

Håper noen kan hjelpe meg  :blush:

Kan hende jeg bestiller i dag  :thumbup:

8986061[/snapback]

Tror jeg ville ha beholdt 17-55en og solgt den sammen med 30D når du skal kjøpe 5D.

Jeg har selv lyst på 5D men tror jeg kommer til å gå for et "kit" med 24-105mm.

Men jeg har jo 17-40mm f4 L fra før som kan brukes som ekstremvinkel til en 5D.

Ellers er vel 24mm(24-105) en helt grei vidvinkel til 5D.

EF 50mm f1.2 L er jo et drømmeobjektiv og det er jo kostbart , men kun det beste er godt nok for et 5D. :)

Ellers tror jeg det holder med 30D og 2,8 blender i bryllupet.

Lenke til kommentar
ror kanskje jeg bare undervurderer EF-S'n i forhold til L-objektivet. I desember i år, blir det fotografering i bryllup, men har ikke sett bilder av kirken og ikke hørt noe om belysning i "lokalet". Holder det med f/2.8..?

På 30D er nok 17-55 minst like bra. Inntil videre ville jeg beholdt denne. Hvis du kjøper fullformat senere, kan du heller selge 17-55 og kjøpe 16-35. 50 1.2 er nok knall, men neppe verdt merkostnaden i forhold til 50 1.4. Selv satser jeg på 35 1.4 L med tid og stunder..

Når det gjelder kirkefotografering, burde 2.8 i kombinasjon med litt høyere iso, holde.

Ville tatt med litt mere lyssterk optikk i tillegg hvis du har. Skal selv fotografere i en kirke i slutten av juli og satser på å benytte 24-105 4.0 is og 70.200 4.0 is. For sikkerthets skyld tar jeg med 50 1.4 og 135 2.0. Kommer til å benytte en5D og en 20D. Har du mulighet for å låne et back-up hus, anbefaler jeg det på det sterkeste, både for å slippe å skifte objektiv hele tiden og for sikkerhets skyld (i tilfelle det ene huset streiker)

Endret av olar0701
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...