Lasse Ma Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Ikke sikker hvor jeg skulle poste denne... Problemet mitt er at jeg har Installert Xp etter å ha kjørt Vista en periode. Jeg formaterte C: på vanlig måte i installasjonsprosessen. Når jeg nå skal boote så kommer fortsatt Vista loader opp. Det virker som om den søker litt før bildet går videre til Xp boot. Hvordan kan jeg fjerne dette? Lenke til kommentar
zatux Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Du kan bruke en XP-cd, velge å reparere når du får det valge. Det vil sende deg til en fullscreen CMD-sak, hvor du kan skrive fixboot (?). Jeg er ikke heeelt sikker på kommandoen, men det er noe sånt. Se om du kan få opp en liste av kommandoer inni der, evt å se hva de innebærer. Det burde stå ganske konkret. Ett alternativ er jo å legge inn GRUB, en bootstater linux bruker, open source så klart. Har ikke prøvd Vista selv, så vet ikke helt hvordan denne "Vista loaderen" ser ut, så hør hva andre har å si før du prøver deg på mitt førstnevnte forslag. :-) Lenke til kommentar
zatux Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Du vil kanskje også fjerne boot-lasteren? Last ned VistaBootPro 3.0 og trykk på "Uninstall Vista bootloader". (krever .NET 2.0) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå