auduuun Skrevet 1. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2002 Jeg er på høgget.. skal bare finne kvitteringen... mvh, Audun Løvdahl Lenke til kommentar
auduuun Skrevet 8. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2002 Jeg får en ny kvittering fra PC Utstyr, så da skal jeg sende skjermen inn til infocare. Det eneste jeg er usikker på, er dette med DOA. Den fungerer jo, men feilen var der helt fra starten av.. What you guys say? Dessuten, det går an å velge mellom utbytte, brukt skjerm, og reparasjon av defekt skjerm. Har ikke dette helt klart for meg.. hvis jeg sender den inn til reparasjon, så skal vel ikke det koste noe? Jeg har egentlig ikke lyst på en brukt skjerm, om det går an å få reparert den jeg har, eller fått en ny. Hadde det ikke vært for infocare, så hadde jeg kanskje kunnet truet meg til en annen skjerm, for et mellomlegg eller noe... har ikke lyst på en ny hansol.. ugg.. mvh, Audun Løvdahl Lenke til kommentar
t_man Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Hei ! Har du sendt inn skjermen ? Hvis ja, fikk du ny ? Sendte en mail til infocare, der sa de at det skjedde pga. kvaliteten på skjermen, og at de regnet med at ikke noe var galt. Lenke til kommentar
auduuun Skrevet 9. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2002 ifølge infocare kongen selv: Billedgeometrien skal ikke endre seg nevn verdig ved forskjelliglysstyrke. Hvis så anbefales service. Henvend dem så til vår webside og registrer Deres bestilling.www.infocare.no har ikke sendt ennå, men har tenkt å gjøre det.. sammenligner med andres skjermer, og dette -ER- nevneverdig. Den gamle 15" OEM skjermen min har ikke nevneverdige geometriske forstyrrelser, til sammenligning. mvh, Audun Løvdahl Lenke til kommentar
t_man Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Hei ! Med nevneverdig, mener du 1/2cm 1cm...? Lurer selv også på å sende inn skjermen. Lenke til kommentar
auduuun Skrevet 10. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2002 Når jeg har mørk bakgrunn og åpner/lukker f.eks. notepad bretta ut over skjermen, så beveger kantene seg ~1/2 cm kanskje.. du kan prøve color correction og kjøre brightness eller contrast opp og ned, da vil du se hvor mye den utvider/trekker seg sammen. Nevneverdig: Det går ikke an å stille inn geometrien. Så fort du åpner programmer, flytter vinduer etc. begynner kantene å vingle... Ingen tvil om at jeg kommer til å sende skjermen tilbake.. Men hvis alle skjermene er likedan, så vil det vel ikke hjelpe om jeg får en ny.. skulle gått an å bytte med en annen type skjerm.. mvh, Audun Løvdahl Lenke til kommentar
t_man Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Litt rart om alle skjermene skulle være slik. Kan jo godt hende at der er en produksjonsfeil som ganske så mange har måtte lide for. Skal i alle fall sjekke det du skrev. Hvis der er tilfelle, sender jeg inn skjermen. Lenke til kommentar
t_man Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 Jepp. Min skjerm er like j***** som din. Fått sendt den inn enda ? Tenkte jeg også skulle sende inn min, men venter med det til du har gjort det. Slik at jeg vet hva jeg kan forvente. Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Har også kjøpt en skjerm med defekter hos PCUtstyr.no (en Eizo T765 med konvergensproblemer). Det er jo utrolig ergerlig at de ikke lar folk bytte til en annen skjerm. Jeg foreslo at jeg byttet til en enda dyrere skjerm mot et mellomlegg, men ble uansett henvist til et servicefirma. Så nå har jeg sendt skjermen av gårde med posten. Med litt flaks får jeg en tilbake før påske. :sad: Lenke til kommentar
auduuun Skrevet 6. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2002 Ja, det der er helt tragisk.. Jeg vil ha en annen skjerm, ikke en med de samme feilene! Men infocare har gitt meg medhold i at skjermen har mangler som skal rettes opp, så jeg sender skjermen når jeg føler det er trygt.. skal på TG, vil ikke sitte der uten ordentlig skjerm. Lenke til kommentar
t_man Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 Var du hos infocare eller har du bare sendt dem en mail ? Er vel kanskje best å snakke med de før man sender den inn. Kan jo riskere å måtte betale 400.-, noe som ville vært ekstremt kjipt. _________________ -- Mvh, Tobias. [ Denne Melding var redigert av: t_man på 2002-03-19 13:04 ] Lenke til kommentar
auduuun Skrevet 21. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2002 Ja, jeg har tenkt å sende en mail til. Har allerede gjort det, og det virket som de tok meg godt imot. Men jeg tør ikke gjøre noe før TG er over. Vi får sende en mail alle sammen, hvor vi legger frem hva slags feil det er på skjermene våre, og krever at de bytter den ut med en annen skjerm, evt. pengene tilbake. Mulighet? Alle som har skjerm med feil fra PC Utstyr sier ifra. Audun Løvdahl. Lenke til kommentar
t_man Skrevet 24. mars 2002 Del Skrevet 24. mars 2002 Som sagt, jeg har feil på skjerm skjøpt fra pcutstyr.no Hvilken mail adresse brukte du ? (til Infocare) Lenke til kommentar
auduuun Skrevet 25. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2002 Jeg gikk inn på denne siden: ("Kontakt oss" på infocare.no) http://www.infocare.no/feedback/ Håper de vil bytte da.. (tenker på å sende den om ~1 uke) mvh, Audun Løvdahl Lenke til kommentar
auduuun Skrevet 14. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2002 Gladmelding! Forhistorie: Hansol 710D 17" skjerm med geometriske forstyrrelser. Ble henvist til InfoCare fra PCUtstyr, hvor jeg kjøpte den. Sendte litt mail og spurte om ting og tang, lurte på om det var garantiverdig problem med skjermen eller om den var laget sånn, siden flere jeg har pratet med hadde det samme problemet. For en uke siden: Jeg fant http://www.effekt.no gjennom sidene til hansol (www.hansol-uk.com eller noe sånt), sendte de en mail, fikk til svar at de kunne reparere eller kjøre swap ordre (samme alternativene som infocare). Swap ordre går ut på at isteden for at de reparerer og sender din skjerm tilbake, sender de først en ferdig reparert skjerm som noen andre har sendt inn. Så sender du DIN skjerm til dem, sånn at de kan bruke den i en annen Swap ordre. (u c ?) Jeg sa ok til en swap ordre. Noen dager senere kommer det en pakke med linjegods. Jeg tar ut innholdet, og finner en skjerm, og noen ark med feilmeldingsskjema og instruksjoner. Det jeg legger merke til, er at det mangler fot, det som holder skjermen noen cm oppe fra bordet. Det mangler også strømkabel og manual. Disse tingene skulle jeg liksom sende til effekt for ikke å måtte punge ut.. Skjermen er møkkete, hakkete og synlig hardt behandlet. Bildet, forøvrig er bra. Igår: Jeg sender en mail og legger fram problemet, samt det faktum at jeg heller skulle ønske min egen skjerm reparert og vente noen dager fremfor å få en så skabbete skjerm. Nå: Jeg venter fornøyd på en NY skjerm, som de sender meg, av en eller annen grunn (bryderi eller noe). Hvordan jeg får sendt tilbake de to jeg allerede har her, får jeg finne ut senere. Hvis du har problemer med skjermen (Hansol), jeg ser tobias blant andre hadde det samme problemet, så er det ikke verre enn å gå inn på effekt.no (kanskje også infocare.no), og be om en reparasjon. REPARASJON (swap er å leke med kvalitet, spør du meg) Håper noen har bruk for informasjonen. mvh, Audun Løvdahl Lenke til kommentar
auduuun Skrevet 14. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2002 (((bare sånn at den holder seg på toppen en liten stund til..))) Lenke til kommentar
The man! Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 nå har jo jeg hatt min siden januar. er det for sent å sende den inn nå for å få det på garantien, eller må jeg betale uansett. Lenke til kommentar
auduuun Skrevet 19. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2002 eh.. jeg kjøpte min i september ifjor. Tror ikke du skal ha noe problem med garantien, hvis du kjøpte den ny, og ikke har gjort fæle ting med den. mvh, Audun Løvdahl Lenke til kommentar
t_man Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 auduuun: Har titta litt rund på http://www.effekt.no og bestemt meg for å sende inn skjermen (er d**** lei nå) Når du valgte servicemetode brukte du da Repair, Pickup & Return ? I såfall vet du om det koster noe for transporten ? Lenke til kommentar
auduuun Skrevet 4. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2002 Jeg brukte SWAP ordre. Helt greit det, men du får en brukt en. Jeg fikk tilfeldigvis en stygg skjerm som mangla saker som manual osv. Da fikk jeg en ny isteden. Jeg ville i ettertid valgt reparasjon. Hvis du fortsatt har garantien på skjermen er det rett fram. nytt: den nye skjermen funker ok i win2k, men i win98 har den samme symptomene som før, og jeg aner IKKE hvorfor.. grr... dvs. i win2k beveger den seg litt utover og innover, mens i win98, som før, beveger sidene seg helt asymmetrisk. Grusomt.. skulle heller ha kjøpt en annen skjerm. Uløselig problem, og jeg vet ikke om jeg hadde fått reparert skjermen hvis jeg hadde sendt den til reparasjon. Jeg er sur. Litt i hvert fall. mvh, Audun Løvdahl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå