Gå til innhold

Alternative ord til PowerPointpresentasjon

Dimanche

Anbefalte innlegg

Hei.

Sitter nå her og skriver en rapport, hvor ordet PowerPointpresentasjon stadig kommer opp.

Det er et fælt ord, så jeg lurte på om noen har noen bra alternativer. Helst noen litt formelle.

Takker for alle svar. God sommer alle sammen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det ikkje berre å seie presentasjon, då, utan "Power Point" føre?

8986188[/snapback]

Tja, det må i grunn komme tydelig nok frem at det er datarelatert, men jeg skal vurdere å bytte ut en del med kun presentasjon. Dvs starte med powerpointpresentasjon for så neste gang omtale det som presentasjonen.

Bare fortsett å sende inn forslag.

Lenke til kommentar

Presentasjon holder i lange baner. Hvorfor er det nødvendig å presisere at den er datarelatert? Det er jo nesten en selvfølge i dag. Jeg liker ikke at forstavelsen Powerpoint- brukes heller. En presentasjon trenger slettes ikke å lages med Powerpoint.

P.S. Det samme har vært brukt om "walkman", altså Sonys varemerke m.a.o.

Lenke til kommentar

Powerpoint-presentasjon.

Men heller en presentasjon, eller en lysbildefremvisning som nevnt tidligere. Jeg foretrekker å kalle det en mp3-spiller og ikke en iPod, og derfor vil jeg du og skal synes det slik at jeg får bort den fæle sykdommen. 8D

Lenke til kommentar

Jeg kaller iPoden min for iPod, jeg. POWERPOINTPRESENTASJONER kommer jeg nok til å kalle presentasjoner, og så på en annen måte få klart frem at det dreier seg om presentasjoner på pc.

(Beklager store bokstaver i ordet i første linje, men det er tidlig på mandags morgen.)

Takker for all hjelp. Diskusjon.no svikter aldri. :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg kaller iPoden min for iPod, jeg. POWERPOINTPRESENTASJONER kommer jeg nok til å kalle presentasjoner, og så på en annen måte få klart frem at det dreier seg om presentasjoner på pc.

Skal jeg også bruke "Powerpointpresentasjon" hvis jeg lager en elektronisk presentasjon i f.eks. OpenOffice? Det syns jeg blir litt for teit.

Lenke til kommentar

Naturligvis ikke. Det jeg kalte for powepointpresentasjoner var faktisk laget i ppt.

"POWERPOINTPRESENTASJONER kommer jeg nok til å kalle presentasjoner" Det er pptpresentasjoner som jeg skal kalle for presentasjoner, ikke presentasjoner som jeg skal kallet pptpresentasjoner. Klart man skal unngå å bruke M$ sine merkenavn, det var jo det som var hensikten med tråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...