Moskus Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Er det noen som har laget eller vet hvor jeg finner koden til en IRC-server skrevet for .NET (gjerne VB)? Det er (sikkert) ikke vanskelig å sette opp en server med annen programvare, men jeg skulle gjerne fått gjort litt "customizing" slik at den passer til mitt formål. Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Aldri gjort det før, men er ikke komunikasjon med IRC serveren ren tekst komunikasjon på en socket på lik linje som mail exchange? Så er det jo bare å lage en enkel "tolker" som svarer klientene Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 I likhet med mange andre aspekter av bransjen vår, er IRC en av de tingene som kunne vært tenkt litt bedre igjennom. Det er en ren tekst protokoll ja. IRC Server specs Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Ble sur nok når jeg lagde en irc-klient, ja. Ganske lite gjennomtenkt, men du må tenke på hva opprinnelsen egentlig var. IRC var aldri ment til å bli noe så stort som det etterhvert ble. Bl.a. DCC send/get er ganske jalla saker. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 Med andre ord burde det være forholdsvis enkelt å skrive? Noen som vet om et eksempel? Lenke til kommentar
alftore Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Kanskje en grei start http://smartirc4net.meebey.net/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå