Anborn Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Har lyst til å komme i gang med spilling i Linux. Jeg ser noe som heter Winex og noe som bare heter Wine. Hva bør man velge? Driver til skjermkort er jo også en sak. Har et gammelt Geforce2 kort. Er det noen hensikt å lete opp drivere til dette? Jeg er innteressert i alle tips for å øke spillkvaliteten i Linux. Hvor mange spiller i Linux? Har selv RH8. Anborn Lenke til kommentar
glabba Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Winex er ettersom jeg har forstått en "spillversjon" av Wine. Dessuten koster Winex penger (tror jeg). Når det gjelder Geforce2-en din så har nvidia noen superbe drivere på www.nvidia.com. Er så lett å installere alle klarer det. Jeg merker STORE forandringer i Tuxakebakkespillet(husker ikke navnet) etter at jeg lastet ned disse driverene. Lenke til kommentar
termos Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Spillekvaliteten i Linux er ikke til å forberede egentlig, den er skikkelig god. Men om du snakker om å spille Windows spill under Linux, kan du bruker Wine/WineX som du snakket om. Det fungerer ikke noe spesielt bra, så om du skal spille anbefaler jeg deg å beholde Windows. Det finnes selvfølgelig spill som er native portet til Linux, som ID-Software er flinke med (Q2, Q3, Wolfenstein...), de virker like så flott som i Windows. Om det er drivere til skjermkort til geforce kortet ditt kan du titte på nvidia.com, de har Linux modul til sine kort der. Enkelt å greit å installere. De nyeste skal fungere flott. Les README og/eller INSTALL filen som de gir med. Lenke til kommentar
termos Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Winex er ettersom jeg har forstått en "spillversjon" av Wine. Dessuten koster Winex penger (tror jeg). Når det gjelder Geforce2-en din så har nvidia noen superbe drivere på www.nvidia.com. Er så lett å installere alle klarer det. Jeg merker STORE forandringer i Tuxakebakkespillet(husker ikke navnet) etter at jeg lastet ned disse driverene. Jeg må bare kommentere her at WineX sine precompiled binary filer ikke er gratis, men du får dem om du er medlem, eller du kan laste ned kildekoden som er åpen, og kompilere selv. Den er åpen, men ikke 'free as in free speech'. Det samme gjelder for Nvidia driverene på nvidia.com, så om noen ikke vil ha ikke-gratis programvare kan de bruke de som er yttererligt dårligere, som føler med de nyeste xfree versjonene skulle jeg tro. Lenke til kommentar
Anborn Skrevet 8. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2003 Når det gjelder Geforce2-en din så har nvidia noen superbe drivere på www.nvidia.com. Er så lett å installere alle klarer det. Har kikket litt hos nvidia. I readmefilen står det en raus med kommandoer for å innstallere rpmfilene. Kan man ikke bare høyreklikke og velge installer og så er det gjort? Takker for all hjelp Anborn Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Jeg kjører winex og har følgende oppsett: Mandrake 9.0 Amd Xp 2000+ Geforce 4 mx 256sdram Når jeg kjører gta3 i linux så får jeg ca 30-40 fps. I cs er det ca 40fps - 800X600 Oppløsning. ikke det høgeste fps men det går.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå