S.M. Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Må skifte deler av eksosanlegget etter utallige tettinger. Er lei rust og kom over denne fleksible rusfrie slangen fra biltema. Tenkte med en gang det var en støvsugerslange Har noen montert noe slikt under bilen og er den så tynn som det ser ut på bildet ? 600 * grader. hvor langt frem kan jeg montere den i tilfellet ? Lenke til kommentar
Hullsag Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 visst su skal montere slik slange må du sveise den fast i rør i begge ender. da det er en spiral blir den ikke tett med slangeklemmer Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Vet at mange bytter ut katalysatoren med sånn flexislange og det holder.. Men de har brukt BOSAL. sikkert samma greiene og det tåler tempraturen. De har montert det med mye eksospasta og slangklemmer og det har blitt tett. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) jeg fikk ikke mitt tett, enn hvor mye jeg prøvde. prøvde etterhvert både 2 og 3 klemmer ved siden av hverandre og pasta. det som er problemet er att det spriker mellom ringene som røret er satt sammen av når du klemmer sammen klemma, og det blir lekkasje. aldrig mer fleksirør!! prøvde ikke å sveise. mulig det går da Endret 3. juli 2007 av Simkin Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 4. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2007 Hørtes litt vanskelig å få til med klemme.. Hadde uansett planer om at kjøpe meg sveise apparat snart. Til slik bruk, er det helt umulig å bruke elektrode apparat ? Har sett på et par fra biltema, er de brukbare til små ting som dette.. http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=89912 http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=87341 Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 De du har linket til er MIG-apparater og de kan du sveise tynnplater med. Men hvorfor i alle dager bytter du ikke bare dette dårlige anlegget i ett nytt? Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 4. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2007 (endret) De du har linket til er MIG-apparater og de kan du sveise tynnplater med.Men hvorfor i alle dager bytter du ikke bare dette dårlige anlegget i ett nytt? 8998996[/snapback] Kan altids gjøre det men det koster en god del mere.(Eldre bil..) Kan sikkert halvere kostnaden i tilleg til et stort smil at jeg har rustfritt og at jeg har gjor det selv Mig sveiser vel med gass som jeg har forstått.. linket desverre feil.. Blir for dyrt med gass hvis en ikke sveiser mye.. Endret 4. juli 2007 av S_tone_meg Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Kan altids gjøre det men det koster en god del mere.(Eldre bil..) Kan sikkert halvere kostnaden i tilleg til et stort smil at jeg har rustfritt og at jeg har gjor det selv Mig sveiser vel med gass som jeg har forstått.. linket desverre feil.. Blir for dyrt med gass hvis en ikke sveiser mye.. 8999039[/snapback] Må være ett fryktelig dyrt anlegg skal det lønne seg og kjøpe sveiseapparat og masse deler for og lappe på det, og det er sjelden at det blir noe særlig bra med mindre skadene er svært små og lar seg lett lappe, har hatt mine timer med eksosanlegg å MIG, kastet bort mye tid på slik meningsløslapping. Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 4. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2007 agvg: Sveiseapparatet blir kjøpt uansett til andre formål. Kansje du har rett og eg må bite i det sure eplet. Blir ikke billigt dette .. stor lekasje lengre fremme 3 feste anorninger som har røket og et område med mange hull som har blitt tettet flere ganger.. Tør ikke tenke meg hvor mye et komplett anlegg koster... Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 (endret) eksosanlegg er da ikke SÅ dyrt. men med katalysator så kan det være dyrt. mekonomen eller biltema har vel greie priser på et standard eksosanlegg. Endret 4. juli 2007 av Simkin Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 5. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2007 Hehe, eksosanlegget knakk i midten, tok litt av katalysatoren og ble dratt etter meg i 70 sonen på vei til jobb. Ikke akkurat kjekt på morgenen.. Bilen er en galant.. Tror turen går først til biltema kjørende med torden og bråk. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Hvorfor ikke gjøre det ordentlig med engang? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Hvorfor ikke gjøre det ordentlig med engang? 9006932[/snapback] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå