Gå til innhold

2 gb RAM planlagt, 4 GB nødvendig?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal kjøpe ny PC til høsten og lurer derfor litt på hvor mye RAM jeg trenger? Jeg skal ha DDR3 RAM, og de er veldig dyre for øyeblikket. :(

Det er vel bedre å vente til prisene synker litt på DDR3, enn å kjøpe med en gang Får jo ikke bruk for særlig mer uansett.

Hva mener dere? :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Jeg skal kjøpe ny PC til høsten og lurer derfor litt på hvor mye RAM jeg trenger? Jeg skal ha DDR3 RAM, og de er veldig dyre for øyeblikket. :(

Det er vel bedre å vente til prisene synker litt på DDR3, enn å kjøpe med en gang Får jo ikke bruk for særlig mer uansett.

Hva mener dere? :)

8985345[/snapback]

Kjøp hk med støtte for DDR2 i stedet. Vent med å kjøpe DDR3. Prisene kommer ikke til å synke nevneverdig til høsten..

Lenke til kommentar

Såvidt jeg har forstått, og rett meg gjerne her, så er ddr3 kort akkurat begynt å komme samtidig som tester viser at ddr3 ikke har helt det store overtaket over ddr2 som mange forventet.

DDr2 kommer nok ikke til å forsvinne med det første tenker jeg, men om noen som faktisk har peiling på dette kunne kommentert så hadde jeg satt pris på det, bygger selv ofte pcer til kompiser/familie/bekjente og det er ikke alltid like lett å følge med på alt.

Lenke til kommentar

Du trenger kun 512 hvis det bare skal være en helt vanlig skolepc, hvis du skal gjøre litt mer samtidig så er det greit med 1GB, hvis du skal spille spill så er det greit med 2GB, hvis du skal ha vista(sluker litt ram) og samtidig spille nye spill så er det greit med 4GB, men her klarer du deg med 2-3GB.

Skaff deg DDR2, billige saker og kan ikke tro at de skal bli ubrukelig i nærmeste framtid.

Lenke til kommentar
Såvidt jeg har forstått, og rett meg gjerne her, så er ddr3 kort akkurat begynt å komme samtidig som tester viser at ddr3 ikke har helt det store overtaket over ddr2 som mange forventet.

DDr2 kommer nok ikke til å forsvinne med det første tenker jeg, men om noen som faktisk har peiling på dette kunne kommentert så hadde jeg satt pris på det, bygger selv ofte pcer til kompiser/familie/bekjente og det er ikke alltid like lett å følge med på alt.

8985471[/snapback]

Leste en test med ddr3 vs. ddr2, var ikke store ytelsesforskjeller nei... Men leste også en annen plass om ddr3 minne på 2000 Mhz som var vist frem på en messe en eller annen plass.. :dribble: pc6400 som eg skal kjøpe no er jo på 800Mhz.. Du får jo og kjøpt hk med støtte for både ddr2 og ddr3. .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...