Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp til valg av tålig rimelig 15"

Anbefalte innlegg

Klarte på en en eller annen måte å blåse 15-tommern til hel¤%!& og vil nå lete etter en ny en å sette inn i kassa (70 liter bassrefleks). Hadde vært greit med ett som fungerer i samme kasse. Ser ut som utvalget av 15-tommere ikke er så voldsomt stort (som 12 og mindre) og i tillegg har jeg lite peiling på hva som er brukbart. Vil helst (selvfølgelig) ha noe som er så kraftig som mulig til 3-4000kr.

Er f.eks. dette noe som vil fungere i en bil?, eller bør jeg se etter dedikerte bil-elementer?

Forsterkeren jeg har er en Rocford Power som i følge test-sertifikatet skal yte rett over 1000W RMS@2ohm.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg klarer ikke å la vær å bli irritert over folk som bruker decibel som salgsargument. Makan til missvisende, utenom watt da, argument skal man lete lenge etter.

Jeg vet om folk som har spilt 145dB med elementer til 199,- koblet på en ok forsterker.

Lenke til kommentar
Klarte på en en eller annen måte å blåse 15-tommern til hel¤%!& og vil nå lete etter en ny en å sette inn i kassa (70 liter bassrefleks). Hadde vært greit med ett som fungerer i samme kasse. Ser ut som utvalget av 15-tommere ikke er så voldsomt stort (som 12 og mindre) og i tillegg har jeg lite peiling på hva som er brukbart. Vil helst (selvfølgelig) ha noe som er så kraftig som mulig til 3-4000kr.

Er f.eks. dette noe som vil fungere i en bil?, eller bør jeg se etter dedikerte bil-elementer?

Forsterkeren jeg har er en Rocford Power som i følge test-sertifikatet skal yte rett over 1000W RMS@2ohm.

8985144[/snapback]

Hei !

Du skal seriøst vurdere en Memphis mojo 15"

Det er en super woofer, til både lydkvalitet og trykk/db.

Link : http://www.dreamtm.no/nor/membersonly/shop/vare.asp?id=6278

Lenke til kommentar
Jeg klarer ikke å la vær å bli irritert over folk som bruker decibel som salgsargument. Makan til missvisende, utenom watt da, argument skal man lete lenge etter.

Jeg vet om folk som har spilt 145dB med elementer til 199,- koblet på en ok forsterker.

8985470[/snapback]

Siden han tydeligvis er interessert i høy lyd, og har samme summen til rådighet, har jeg ingen problemer med å anbefale dynabel sub'en. i tillegg til at den selvfølgelig spiller bra, spiller den også høyt, noe som er verd å nevne. Finn deg noe annet å irritere deg over.

Lenke til kommentar

8985470[/snapback]

Siden han tydeligvis er interessert i høy lyd, og har samme summen til rådighet, har jeg ingen problemer med å anbefale dynabel sub'en. i tillegg til at den selvfølgelig spiller bra, spiller den også høyt, noe som er verd å nevne. Finn deg noe annet å irritere deg over.

8987943[/snapback]

Nevnte jeg noe negativt om dynaBel?

Snakker markedsføring jeg.

Lenke til kommentar

Tror jeg går for Dynabelen. Har hørt en del skryt av de andre steder også. Og klart det er trøkk jeg er ute etter. Er jo derfor jeg kjøpte 15-tommer. :p Men er en fordel om trøkket som kommer ut faktisk er musikk, og ikke bare "trøkk".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...