Gå til innhold

Gammel harddisk gjør pc treigere?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg sitter på 3 gammle hardisker. de er ikke fra steinalderen, er SATA :p , men er flere år gammle og når spillene min plutselig får en spike etc lager hardiskene mine lyder, noe som kan tyde på at det er de som ødelegger all morra. Det jeg lurer på da er om det har noe å si på spill hvor gammle de. er det blitt så mye raskere hardisker de siste årene som virkelig har noe å si på spilling?

Kan de lydene også være rammen som rett og slett blir "full" og da må hardisken gjøre mer jobb? Noen som kan gjøre meg klokere på dette området? :blush:

Skal oppgradere rammen min nå veldig snart, siden 1 gig rett og slett er for lite, og lurte da på om jeg kanskje skulle bestille ny harddisk HVIS dette gir merkbare resultater.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis en disk har problemer, f.eks noen dårlige sektorer, så er det typisk å høre spesielle lyder og at PC går tregt fordi den venter på disken.

Slike disker må bare byttes ut.

8985321[/snapback]

javel får vel kjøpe en ny harddisk jeg kan legge windows på da. så rammen har ikke noe med dette å gjøre? for i noen spill er det sånn, mens i andre hører jeg få lyder. og hvis hardisken var treig ville vel dette påvirket ALT jeg gjør eller?, og ram lager vel ikke noe lyd? *knitre knitre* :D

Lenke til kommentar

Du bør absolutt ha en kjapp og ny disk som du har Operativ System på, samt spillene og programmene du bruker ligger. En kjapp disk, som f.eks Western Digital Raptor er utrolig kjappe disker. De kjøpes på Komplett.no og ligger under Harddisk-> 3.5" SATA

Alt annet av lagring som musikk, film osv kan ligge på tregere disker.

Lenke til kommentar

om du kun merker dette når du spiller spill, som kanskje krever en del, vil jeg tro det er RAMen som er feilen her, ikke disken. men det spørs jo hvordan lydene er da. om det bare er vanlige lyder som når disken jobber, så er det helt normalt. om det er ulyder fra disken, bør den helst testes grundig, eventuelt byttes ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...