icaros Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Skal kjøpe meg et nytt og raskere minnekort (SD) til et slikt kamera. Har fått anbefalt både Lexar og SanDisk Ultra. Er det noen merkbar forskjell på de to? Er det en grense for hvor stort minnekort dette kameraet kan ha. Kan jeg f.eks sette i et Lexar Pro 4gb 133x speed SD? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Både Sandisk og Lexar er gode og stabile kort, men tviler på at du trenger de kjappeste kortene da kameraet blir en flaskehals lenge før det uansett. Men du kan fint sette i et 133x kort eller raskere. Eneste er at jeg er usikker på om S3IS støtter mer enn 2GB. Og hvis Lexar 4GB kortet er et SDHC kort, er det vel enda mindre sjanse for det. Lenke til kommentar
jensanders Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 (endret) Du bør kjøpe raskt kort hvis du skal ta opp video. Se f.eks. her: http://forums.dpreview.com/forums/read.asp...essage=18968434 . Sandisk og Lexar har godt rykte og med priskonkurransen så gjør du ikke feil ved å kjøpe disse merkene. Men - det kan godt være at andre merker er like gode. Jeg har imidlertid holdt meg til Sandisk...... Har hatt mye nytte av S1IS - morsomt kamera (det også) som gir deg mange muligheter til å lære både fotografering og video. Endret 2. juli 2007 av jensanders Lenke til kommentar
icaros Skrevet 2. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2007 Ok. Takk for hjelpen. Tror jeg går for et Sandisk Extreme III på 2gb. Mulig det er unødvendig raskt, men da får jeg nå i allefall utnytta kameraet. Fikk i allefall ikke særlig utbytte av f.eks seriefotografering med det gamle kortet. Fristet med Scandisk Ultra Plus dog. Kan settes rett i USB inngangen på dataen visstnok, men under halve hastigheten. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Fristet med Scandisk Ultra Plus dog. Kan settes rett i USB inngangen på dataen visstnok, men under halve hastigheten. Og den USB plugg-mekanismen virker relativt skjør. Jeg ville ikke stolt på at den tålte særlig mer enn et titalls brekk før den løsnet Plutselig så sitter dr*ten fast i kameraet... ops... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå