ProXymus Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Jeg har nettopp satt opp slackware linux pcen min som en DHCP server, jeg skal også dele internet til de andre klientene i nettverket og en server som skal kjøre webserver mot internet. Hvordan setter jeg opp slackware som router med firewall?? Lenke til kommentar
soveplast Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Prøv med $iptables og $route Les noen man filer, søk litt på http://www.tldp.org Lenke til kommentar
Os|r|s Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Eller bare last ned den glimrende distroenClarkConnect [clarkconnect.org] som jeg tror vil dekke dine behov Lenke til kommentar
pine Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 I telenor adsl sammenhengen bruker du ppp0 istedenfor eth0. Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Det scriptet vil ikke slippe gjennom request mot den web-servern som det ble nevnt. -Dante Lenke til kommentar
ProXymus Skrevet 9. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2003 har prøvd å ip masqurade med denne kommandoen og det virker: iptables -t nat -A POSTROUTING -s 192.168.1.0/24 -o eth0 -j MASQUERADE echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward da åpnet jeg porter med: iptables -t nat -A PREROUTING -p <tcp/udp> --dport <port> -i eth0 -j DNAT --to <ip:port> når jeg gjør dette har jeg firewall?? hvis nei hvordan skal jeg sette det opp MED port forwarding selvfølgelig?? Lenke til kommentar
Xizor Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Hvis det bare er en firewall/router du er ute etter å bruke, vil jeg anbefale IPCop som du finner her: www.ipcop.org Lenke til kommentar
ProXymus Skrevet 9. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2003 Vel, egentklig har jeg tenkt å utvide det litt ettervert... målet mitt er å få til QoS med linux routeren også.. har sett masse rundt etter hardware routere som kunne dette men det er tydligvis for dyrt nå for tiden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå