Tethrix Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Jeg har planer om å ta A1 lappen i nærmeste fremtid, så jeg tenkte jeg skulle sjekke prisen på min lokale trafikkskole. Det som kom som en liten overraskelse var prisen. Sjekk ut A1 Her er det 500+500+200+2400. Og det blir jo kun 5400, men jeg leser over alt at man må punge ut med minst 10k om man er uberheldig. Så hva er det jeg ikke forstår med disse prisene? Er vel sånn at man må ha obligatoriske x antall kjøretimer, men om man legger til et par tusen blir det jo fortsatt mye billigere enn jeg har lest på forumet. Noen som vet hvor mange timer man trenger forresten? Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Nå vet jeg ikke hvor mange kjøretimer som er obligatorisk, men hvis en regner med 10 kjøretimer er en plutselig oppe i 9900 kroner. Lenke til kommentar
Tethrix Skrevet 1. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2007 Det er jo fortsatt en positiv overraskelse for meg som hadde ventet å måtte punge ut med 20k. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Det er kun 2 -to- obligatoriske kjøretimer, men du må jo være kjøredyktig før du kan kjøre opp Lenke til kommentar
Tethrix Skrevet 1. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2007 Vel, om jeg skaffer meg sykkelen først så har jeg en far som har hatt mc lappen i ganske mange år. Så om jeg kjører mye med han og eier kjøretimene slipper jeg unna med kun 2 kjøretimer? Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Vel, om jeg skaffer meg sykkelen først så har jeg en far som har hatt mc lappen i ganske mange år. Så om jeg kjører mye med han og eier kjøretimene slipper jeg unna med kun 2 kjøretimer? 8984457[/snapback] Teoretisk sett, ja, men det er ikke sikkert at kjørelæreren din synes at disse to timene gir henne grunnlag nok til å anbefale deg oppkjøring. Hvis du skjønner hva jeg mener. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Det tviler jeg sterkt på. De fleste kjørelærere tror jeg har et ganske fast "sett" med ting de vil igjennom før de slipper deg løs på oppkjøring. Som f.eks. kjeglekjøring (sikk-sakk, 8-tall, nødbremsing, planke o.l.), kjøring i byggefelt/tettbygd, landevei, by, forbikjøring etc. etc. Lenke til kommentar
Tethrix Skrevet 1. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2007 Skjønner. Har du et ca antall på timer det tar? Om man har litt over average forståelse av å kjøre alle de tingen du nevnte. Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Siden en time = 45 minutter regner jeg med du ikke rekker mange av de tingene på en time. Pluss det brukes ca. 10-15 minutter på oppvarming før du skal vise hva du kan. Så vil tippe en 5-6 kjøretimer går fort. Lenke til kommentar
Tethrix Skrevet 1. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2007 Da ble jeg hvertfall mye bedre orientert. Takker for alle svar Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Prøv gjerne å få en time eller to rett før oppkjøring. Gjerne en "prøve-oppkjøring". Om du stryker så er det irriterende med penger i dass, samt at man må vente 4 (?) uker før ny oppkjøring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå