Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

A1 lappen, noe jeg ikke forstår med denne prisen?

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å ta A1 lappen i nærmeste fremtid, så jeg tenkte jeg skulle sjekke prisen på min lokale trafikkskole. Det som kom som en liten overraskelse var prisen.

Sjekk ut A1

Her er det 500+500+200+2400. Og det blir jo kun 5400, men jeg leser over alt at man må punge ut med minst 10k om man er uberheldig. Så hva er det jeg ikke forstår med disse prisene? :hmm:

Er vel sånn at man må ha obligatoriske x antall kjøretimer, men om man legger til et par tusen blir det jo fortsatt mye billigere enn jeg har lest på forumet.

Noen som vet hvor mange timer man trenger forresten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, om jeg skaffer meg sykkelen først så har jeg en far som har hatt mc lappen i ganske mange år. Så om jeg kjører mye med han og eier kjøretimene slipper jeg unna med kun 2 kjøretimer?

8984457[/snapback]

Teoretisk sett, ja, men det er ikke sikkert at kjørelæreren din synes at disse to timene gir henne grunnlag nok til å anbefale deg oppkjøring. Hvis du skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar

Det tviler jeg sterkt på. De fleste kjørelærere tror jeg har et ganske fast "sett" med ting de vil igjennom før de slipper deg løs på oppkjøring. Som f.eks. kjeglekjøring (sikk-sakk, 8-tall, nødbremsing, planke o.l.), kjøring i byggefelt/tettbygd, landevei, by, forbikjøring etc. etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...